معرفی ملل 3

 

introduced-in-italy6

 

آشنایی با کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری در جنوب اروپا و مساحت کل آن ۳۳۳/۳۰۱ کیلومتر مربع (تقریباً یک پنجم ایران) است که از آن ۰۲۹/۲۹۴ کیلومتر مربع خشکی و۲۱۰/۷ کیلومتر مربع آب و ۷/۶۰۰ کیلومتر ساحل دارد. پایتخت کشور ایتالیا شهر رم می باشد. این

کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده ‌است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه ‌یافته است و جزء هشت کشور صنعتی به‌شمار می‌آید.

مرزهای این کشور ۲/۹۳۲/۱ کیلومتر است. با کشورهای اتریش ،فرانسه،واتیکان ،سان مارینو، اسلوونی و سوئیس مرز مشترک دارد. نکتهٔ جالب در مورد نقشهٔ کشور ایتالیا این است که نقشهٔ این کشور شبیه چکمه است.

دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو در درون خاک ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد که کامپیونه دیتالیا نامیده می‌شود.

بلندترین نقطه آن کوه مونته بیانکو با ارتفاع ۷۴۸/۴ متر از سطح دریا و کمترین ارتفاع آن دریای مدیترانه‌است. رم، پایتخت ایتالیا، به عنوان پایتخت امپراتوری روم و اقامتگاه پاپ، برای سده‌های پیاپی از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب بود.

واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا ۶۰ میلیون و ششصد هزار نفر است و ۹۱.۶ درصد مردم آن مسیحی هستند.ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و ۲۳امین کشور پرجمعیت دنیا است.

 

 

introduced-in-italy5

 

 

 آب وهوای ایتالیا

 

ایتالیا آب‌وهوای معتدل فصلی دارد و آب‌وهوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان‌های داخلی تفاوت زیادی دارد. آب و هوای این کشور مدیترانه‌ای است. در شمال به دلیل وجود رشته‌کوه آلپ سرد، در جنوب خشک و در کل کشوری تقریباً گرم است.

پس از فروپاشی امپراتوری روم، منطقه ایتالیا به مناطق و شهرهای خودگردان بسیاری تقسیم شده‌بود (ازجمله جمهوری ونیز و دولت کلیسا) ولی واحدهای مختلف سیاسی در منطقه ایتالیا در سال ۱۸۶۱ متحد شده و کشور کنونی ایتالیا را به‌وجود آوردند.

 

 

introduced-in-italy4

 

 

تاریخچه ایتالیا


امپراتوری روم که از شهر رم شروع به گسترش کرده بود نه تنها ایتالیا بلکه کل حوزه مدیترانه و حتی بریتانیای دور دست را هم تحت کنترل خود درآورده بود

در سال ۴۷۶ آدوآکر فرمانده سپاهیان مزدوری که در ایتالیا در خدمت امپراتوری روم غربی بودند، رمولوس آگوستوس آخرین امپراتور روم غربی که کودکی بود را خلع کرده و به صورت اسمی و نه عملی ایتالیا را تحت کنترل روم شرقی اداره می کرد. این واقعه یعنی سقوط روم غربی را مبدایی برای شروع قرون وسطا محسوب می شود. 
رنسانس در سال‌های ۱۳۰۰ از ایتالیا آغاز شد و در عرض سه قرن در سراسر اروپا انتشار یافت. به ندرت در دوره‌ای چنین کوتاه از نظر تاریخی، رخدادهای متعددی به وقوع می‌پیوندد. حال آنکه این قرن‌ها سرشار از تغییرات اساسی و فعالیت‌های بزرگ است. جهان امروزی نتیجه همین فعالیت هاست، زیرا رنسانس پایه‌های اقتصادی، سیاسی، هنری و علمی تمدن‌های کنونی غرب را بنا نهاد. 
دانش و هنر پیشرفتهای عظیمی در ایتالیای سدهٔ پانزدهم و شانزدهم بوجود آوردند. این احیای فرهنگی به رُنِسانس (یعنی نوزایش) مشهور شده‌است. دانشمندان، سرایندگان و فیلسوفانی ظهور کردند که با الهام از میراث اصیل روم و یونان با دیدگانی تازه‌تر به جهان می‌نگریستند. نقاش‌ها به مطالعهٔ کالبد انسان پرداختند و اعضای بدن انسان را به شیوهٔ واقع‌گرایانه‌ای نقاشی می‌کردند. فرمانروایان ساختمان‌ها و کارهای بزرگ هنری را سفارش دادند. این عقاید تازه بزودی در سراسر اروپا گسترش یافت.

 

 

introduced-in-italy3

 

جاذبه های توریستی ایتالیا

بر اساس محاسبه‌ای که یونسکو انجام داده، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا واقع شده‌است، کشوری کوچک که مساحتش فقط ۰/۲۵ ٪ از کل خشکی‌های جهان است.
نشانه‌های باقیمانده از گذشته، آثار هنری و تنوع فوق العاده طبیعت در شبه جزیره ایتالیا از جمله عوامل جذب توریست به این کشور می‌باشد که امروزه یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان بشمار می‌آید. 
رم، فلورانس، ونیز و بسیاری شهرهای دیگر، از جمله مقصدهای هنری هستند که برنامه هر بازدید کننده‌ای از شبه جزیره ایتالیا را تشکیل می‌دهند. در کنار این شهرهای بزرگ و معروف، میراثهای فرهنگی پنهانی هم در شهرهایی با تاریخ هزار ساله وجود دارند که البته در مسیر اصلی بازدیدها قرار ندارند و علیرغم اینکه کمتر شناخته شده‌اند، اما به همان اندازه شهرهای هنری ایتالیا دارای جذابیت می‌باشند. 
ایتالیا همواره یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان برای مشاهده شگفتی‌های معماری بوده است، چرا که بسیاری از ساختمان‌های نوآورانه‌ مربوط به عصر باستان، از قبیل کولسئوم، پانتئون و برج کج پیزا که از شگفتی‌های معماری کلاسیک جهان به شمار می‌روند، همگی در ایتالیا واقع هستند. از این‌رو، ایتالیا همانند برخی دیگر از کشورهای اروپایی که به لحاظ معماری، از یک پیشینه تاریخی قوی برخوردار هستند، به عنوان مکانی مساعد برای کار کردن معماران مدرن، شناخته نشده است. اما در سال‌های اخیر، این کشور مدیترانه‌ای وارد یک رنسانس معمارانه شده است که در حال شکل‌دهی به ایتالیای قرن بیست‌ویکم است، رنسانسی که اگرچه در مقیاس توسعه‌های ساختمانی چین یا دوبی نیست، اما در نوع خود قابل اعتناست و تنها محدود به رم یا شهرهای بزرگ ایتالیا نمی‌شود. فهرست بلندبالایی از برجسته‌ترین معماران جهان که به تازگی کارشان را در ایتالیا به پایان رسانده‌اند یا در شرف آغاز به کار در پروژه‌های ساختمانی بلندپروازانه این کشور هستند، گواهی بر این مدعاست.

 

 

introduced-in-italy2

 

 

پر بیننده ترین هتل های ایتالیا

۵ ستاره:

هتل بسلو آلف لاکساری, هتل گراند ات دی میلان

۴ستاره:

هتل یونا رما , هتل آرس

۳ستاره:

هتل سانتا ماریا, دماس آونتینا

 

 

introduced-in-italy1

 

 

اقتصاد کشور ایتالیا بر پایه چیست؟

 

از جمله مهم‌ترین صنایع کشور می‌توان به صنایع فلزکاری، ماشین‌آلات، مواد شیمیایی، وسایل نقلیه، مواد غذایی ، منسوجات و البسه، هواپیماسازی، کشتی‌سازی، پتروشیمی، الکتریکی، اتمی و جنگ‌افزار اشاره نمود. گندم، جو، سیب‌زمینی، چغندرقند، سیب، ذرت، برنج، انگور، ماهی، گاو و خوک نیز مهم‌ترین محصولات کشاورزی و دامپروری کشور را تشکیل می‌دهند.

همچنین ایتالیا عضو سازمان ملل‌متحد، گروه G8 و اتحادیه اروپا است. ایتالیا یکی از کشورهای توسعه‌یافته است که بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی، هفتمین کشور جهان در سال ۲۰۰۶ میلادی بود. در این سال مقام‌های اول تا ششم به ترتیب از آن آمریکا، ژاپن، چین، انگلیس و فرانسه بود.

در همین سال ایتالیا ششمین کشور جهان از نظر صادرات کالا بود. اقتصاد در ایتالیا به دو بخش جغرافیایی تقسیم می‌شود. در شمال این کشور اقتصاد پیشرفته و مدرن‌‌تر است و شرکت‌های خصوصی فعال هستند. در جنوب این کشور اقتصاد بر پایه کشاورزی می‌چرخد.

ایتالیا در سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

ایتالیا تاریخ غنی دارد که نه تنها پشتوانه فرهنگی و هنری مردم این کشور است بلکه به دلیل وجود موزه‌ها و بناهای تاریخی فراوان گردشگران زیادی از سراسر جهان به این کشور وارد می‌شوند. بر اساس محاسبه‌ای که یونسکو انجام داده، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا واقع شده است، کشوری کوچک که مساحتش تنها ۲۵/۰ درصد از کل خشکی‌های جهان است.

 

 ویکی‌پدیا، رم، فلورانس و ونیز از جمله مقصدهایی هستند که برنامه هر بازدید کننده‌ای از شبه جزیره ایتالیا را تشکیل می‌دهند.

در کنار این شهرهای بزرگ و معروف، میراث فرهنگی پنهانی هم در شهرهایی با تاریخ هزار ساله وجود دارند که البته در مسیر اصلی بازدیدها قرار ندارند و علیرغم اینکه کمتر شناخته شده‌اند، اما به همان اندازه شهرهای هنری ایتالیا دارای جذابیتند..

 

سیاست در ایتالیا

 

نخستین بار حکومت جمهوری در سال ۱۹۴۶ در ایتالیا ایجاد شد. این جمهوری پس از آن ایجاد شد که در یک رفراندوم در تاریخ دوم ژوئن همین سال مردم اعلام کردند که حکومت جمهوری می‌خواهند. این روز در ایتالیا به عنوان روز ملی جشن گرفته می‌شود.

رئیس‌جمهور ایتالیا برای دوره هفت ساله از طریق رای نمایندگان مجلس و گروهی کوچک از وکلای منطقه‌ای انتخاب می‌شود. رئیس‌جمهور نخست‌وزیر را معرفی می‌کند. انتخاب و معرفی دیگر وزرا به عهده نخست‌وزیر است.

در ایتالیا دو مجلس وجود دارد : «سنا با ۳۱۵ عضو و نمایندگان با ۶۳۰ عضو». اعضای مجلس نمایندگان با رای مستقیم مردم ایتالیا انتخاب می‌شوند. در ایتالیا همه افراد بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

اعضای مجلس سنا هم با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند اما سن رای دادن برای مجلس سنا ۲۵ سال است. اعضای هر دو مجلس برای دوره‌های پنج ساله انتخاب می‌شوند.

ایتالیا یکی از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و نیروهای خود را تاکنون به مناطق جنگی چون بوسنی، کوزوو، آلبانی و افغانستان اعزام کرده است.

 

 

introduced-in-italy-‎7

 

 

مردم ایتالیا

 

متوسط عمر مردم ایتالیا ۱/۴۴ سال و امید به زندگی برای زنان۸۳و برای مردان ۷۷ سال است.۹۰ درصد مردم ایتالیا مسیحی کاتولیک و بقیه مردم یهودی و مسلمان هستند.




[ جمعه 29 اسفند 1393 ] [ 16:12 ] [ امیرعلی ]
[ ]

جمله های غمگین

 جمله های غمگین و گریه آور, جمله های غمگین

 

 آشپزی ام خوب نیست ؛ اشک پشت پا بریزم برایت ؟
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    چه حرف بی ربطیست که مرد گریه نمی کند
    گاهی آنقدر بغض داری که فقط باید مرد باشی تا بتوانی گریه کنی…
  :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    عــطر ِ تَنت روی ِ پــیراهنـم مــانده ..
    امــروز بـویــیدَمَش عمــیق ِ عمــیق ِ!
    و با هـر نـفس بـغــضم را سـنگین تر کردم!
    و به یــاد آوردم که دیـگر ، تـنـت سـهم ِ دیگری ست…
    و غمــت سـهم ِ مــن!
 :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    دلم بهانه ای میخواهد برای ادامه زندگی…
    مثل یک بوسه عاشقانه که یادم بیاورد هنوز زنده ام !
 :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    راه میروم و شهر زیر پاهایم تمام میشود !
    تو … هیچ کجا نیستی…
 :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    بهار من مرا بگذار و بگذر
    رهایم کن برو دلدار و بگذر
    من عادت می کنم اینجا به غمها
    مرا پر کن از این اجبار و بگذر…
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    کاش یکی پیدا میشد که وقتی میدید گلوت ابر داره و چشمات بارون ، به جای اینکه بپرسه “چته ؟ چی شده ؟” ؛ بغلت کنه و بگه “گریه کن” …
 :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    حتی دوباره لبخند زدن هم دل میخواهد که من دیگر ندارم !
  :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    تو را هرگز آرزو نخواهم کرد، هرگــــــــز …
    چون محال میشوی مثل همه آرزوهایم !
   :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    دنیا اونقد کوچیکه که آدمایی رو که ازشون متنفری هر روز میبینی
    ولی اونقدر بزرگه که اونی که دلت می خواد رو هیچوقت نمیبینی …
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    خاطرات آدم مثل یه تیغ کند میمونه که رو رگت میکشی!
    نمیبره اما تا میتونه زخمیت میکنه
  :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    دیر آمدی ؛ بودنم در حسرت خواستنت تمام شد …
  :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    دیار عاشقی هم شهر هرت داره !
    خیلی راحت دل می دزدن ، دل می برن ، دل می شکنن …
  :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    آنکه می رود فقط می رود ولی آنکه می ماند درد می کشد ، غصه می خورد ، بغض می کند ، اشک می ریزد و تمام اینها روحش را به آتش می کشد و در انتظار بازگشت کسی که هرگز باز نخواهد گشت آرام آرام خاکستر می شود …
    آری ، این است خاصیت عشق یک طرفه …
 :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    گاهی از خیال من گذر می کنی …
    بعد اشک می شوی …
    رد پاهایت خط می شود روی گونه ی من …
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    به من گفت برو گورِت رو گم کن …
    و حالا هر روز با گریه به دنبال قبر من می گردد !
    کاش آرام پیش خودت و زیر زبانی می گفتی :
    “زبانم لال !”
 :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    اولین خنده ز بی دردی بود
    آخرین گریه ز بی درمانی
 :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    من که به هیچ دردی نمیخورم …
    این دردها هستند که چپ و راست به من میخورند …
 :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    نمیدانی چه حالب دارم “من” وقتی که از “من” حال “تو” را میپرسد…
   :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    من مرده ام … به نسیم خاطره ای ، گاهی تکانی می خورم … همین
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    کاش بودی تا من نیز چیزی برای از دست دادن داشتم …
 :::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    استخوان هایم را به دانشمندان بسپارید …
    شاید بفهمند نه یخبندانی بود نه بیماری مهلکی !
    من از دوری تو منقرض شدم …
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    چند تکه از تو
    پریشان افتاد
    ته فنجانی که فالم را می گرفت…
    می گفت آرام نیستی
    و فردا هیچ نامه ای نخواهد آمد…
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    شبانه هایم برای تو
    عشق هم…
    خاطره ی مُرده ای باشد
    برای وقت های کسالت
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    شاید چشم های ما نیاز داشته باشند که گاهی با اشک های مان شسته شوند
    تا بار دیگر زندگی را با نگاه شفاف تری ببینیم…
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    خاطرات مثل یه تیغ کند می مونه…که رو رگت میکشی…
    نمیبره ، اما تا می تونه زخم میکنه…
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    خــوب ِ مــن ،
    همین جا درون شعرهایم بمان
    تا وسوسه یِ دوستت دارم هایِ دروغینِ آدمها مرا با خود نبرد
    به سرزمین هایِ دورِ احساس ؛
    من اینجا هر روز با تـو عاشقی می کنم بی انتها
    شعرِ من بهانه ایست برای مـا شدن دستهایمان
    تا تکرارِ غریبانه یِ جدایی را شکست دهیم
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    به سادگی رفـت ؛ نــه اینکه دوستم نداشت !
    نـــــــــه ، فهمید خیییییییلی دوستش دارم !
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    جان غمگین ، تن سوزان ، دل شیدا دارم
    آنچه شایسته عشق است ، مهیا دارم
    سوز دل ، خون جگر ، آتش غم ، درد فراق
    چه بلاها که ز عشقت من تنها دارم
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    درد اگر سینه شکافد ، نفسی بانگ مزن ! درد خود را به دل چاه مگو !
    استخوان تو اگر آب کند آتش غم ، آب شو ، آه مگو !
:::::::::::::جمله های غمگین::::::::::::::::
    من ماندم و حلقه طنابی در مشت
    با رفتن تو به زندگی کردم پشت
    بگذار فردا برسد می شنوی
    دیروز غروب ، عاشقی خود را کشت


[ پنج شنبه 28 اسفند 1393 ] [ 13:41 ] [ امیرعلی ]
[ ]

دلتنگی...

 ../upload/group/19/0.255976001302262979_pc5b9fe0432478e5d679ab9ec3884b95ee_1297648161_1297607078_love_462.jpg

گـاهـی دلِـت مـیـخـواد هـمـه بـغـضـات

از تــو نـگـاهِـت خـونـده بـشـه

کـه جـسـارت گـفـتـن کـلـمـه هـا رو نـداری…

امـا یـه نـگـاه گُـنـگ تـحـویـل مـیـگـیـری

و یـه جـمـلـه مِـثـلـه: چـیـزی شـده ؟؟؟!

اونـجـاسـت کـه بـُغـضـتـو

بـا یـه لـیـوان سـکـوتـت سـر مـیـکـشـی

و بـا لـبـخـنـد مـیـگـی :

نــه هـیـچـیــ.....

 


[ پنج شنبه 28 اسفند 1393 ] [ 13:39 ] [ امیرعلی ]
[ ]

عکس های خنده دار ایرانی

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

 

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)

عکس های خنده دار ایرانی ، 28 دی ماه 1391 (48 عکس)


[ پنج شنبه 28 اسفند 1393 ] [ 10:49 ] [ امیرعلی ]
[ ]

استاتوس های طنز و خنده دار وایبر

 

استاتوس های فیسبوکی, جوک های توپ و خنده دار

ﻣﻮﺭﺩ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﭘﺴﺖ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺗﻮﻟﻪ ﺳﮕﻪ ﻣﻦ ﮐﯿﻪ …؟ ﺍﻭﻧﻮﻗﺖ ﺗﻤﺎﻡ ﭘﺴﺮﺍﯾﻪ ﺍﺩﻟﯿﺴﺘﺶ ﺯﯾﺮﻩ ﭘﺴﺘﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﻫﺎﭖ ﻫﺎﭖ ﮐﺮﺩﻥ…
ﻭﻟﯽ ﻣﻦ ﺭﻭﯾﻪ ﺣﺴﺎﺑﻢ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﻮﻟﻪ ﺳﮓ ﻫﺎ ﻧﯿﺲ… ﺑﺎ ﺍﻭﻥ بدبختیه ﮐﻪ ﺯﯾﺮ ﭘﺴﺘﺶ ﮐﺎﻣﻨﺖ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻣﻦ ﭘﺎﮐﻮﺗﺎﻡ… ﻣﻦ ﭘﺎﮐﻮﺗﺎﻡ ﺗﻮ ﺭﻭ ﺧﺪﺍ ﻣﻨﻮ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻦ

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ 

 

دو تا BMW با هم ازدواج می کنن
اگه گفتی بچشون چی میشه؟
.
.
.
.
"پراید"
چون ازدواج فامیلی بوده بچه اسکل از اب درمیاد

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

به منشی شرکتمون میگم برو تو پروگرام فایل
میگه کامپیوترو روشن کنم؟
گفتم نه, چند تا سوراخ پشت کیس گذاشتن
از اونجا سعی کن به حول و قوه الهی وارد بشی

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

دلم گرفته…
خیلی دوست دارم الآن آلمان پیش خانوادم باشم.
.
.
.
.
ولی حیف که اونا هم اینجان!

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

بهش ﮔﻔﺘﻢ ﻣﻴﺨﻮﺍﻱ ﺑﺮﻱ … ؟
ﺑــــــﺮﻭ …… ﻭﻟﻲ ﺑﺪﻭﻥ ﮐﻪ ﺑﻲ ﺗﻮ
ﻣﻴﻤﻴـــــــﺮﻡ !!
.
.
ﺭﻓﺖ……
.
.
.
.
ﻭﻟﻲ من ﻫﻨﻮﺯ ﻫﺴﺘـــﻢ ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺘﺘﻮﻥ
ﺧﻴﻠﻲ ﭼﺎﻛﺮﻳﻢ …
ﻣﺧﻠﺺ ﻫﻤﮕﻲ… !!

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

دیروز رفتم سوپرمارکت به صاحبش گفتم سلام خسته نباشید نوشابه دارید؟
– آره
– پپسیه؟
– آره
سیاهه؟
– آره
خنکه؟
– آره
– پس بی زحمت یه دوغ بدید
هیچی دیگه دقیقا ۵ کیلومتر دنبالم کرد آخرشم نتونست بگیره!
مردم اعصاب ندارن

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

ﺩﺧﺘﺮ ﻫﻤﺴﺎﯾﻤﻮﻥ ﺑﺲ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﻧﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻧﯿﻮﻣﺪﻩ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯿﺶ ﺿﻌﯿﻔﻪ !
ﯾﻪ ﺑﺎﺭ ﺁﺵ ﻧﺬﺭﯼ ﭘﺨﺶ ﻣﯿﮑﺮﺩﻥ ﺍﻭﻣﺪ ﺁﯾﻔﻮﻧﻤﻮﻧﻮ ﺯﺩ , ﮔﻔﺘﻢ ﮐﯿﻪ؟ ﮔﻔﺖ ﺁﺷﻪ !
ﺑﯿﭽﺎﺭه ﺁﯾﻔﻮﻥ ﺧﻮﻧﻤﻮﻥ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺧﻨﺪﻩ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﮐﺮﺩ

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

 دختره ﺩﺍﺷﺖ ﺩﻭﻍ ﻭ ﻗﻬﻮﻩ ﺭﻭ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﻣﯿﮑﺮﺩ
ﮔﻔﺘﻢ ﺍﯾﻦ ﺩﯾﻮﻭﻧﻪ ﺑﺎﺯﯾﺎ ﭼﯿﻪ؟
ﮔﻔﺖ ﺩﻭﻍ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯿﺎﺭﻩ ﻗﻬﻮﻩ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ ﻣﯿﺎﺭﻩ
ﻣﯿﺨﻮﺍﻡ ﺑﺒﯿﻨﻢ ﻣﺨﻠﻮﻃﺶ ﻣﯿﺘﻮﻧﻪ ﺁﺩﻣﻮ ﻭﺍﺭﺩ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺧﻮﺍﺏ ﻭ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ ﮐﻨﻪ؟
ﻻﯾﮏ ﻧﮑﺮﺩﯼ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﻓﻘﻂ ﻭﺍﺳﺶ ﺩﻋﺎ ﮐﻨﯿﺪ … ﺩﻋﺎﺍﺍﺍﺍ

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

ﻣﻠﺖ ﺑﺮﺍﺷﻮﻥ ﺍﺱ ﺍﻡ ﺍﺱ ﻣﯿﺎﺩ
" ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺩﺍﺭﻡ ،ﻋﺎﺷﻘﺘﻢ، ﻣﯿﻤﯿﺮﻡ ﺑﺮﺍﺕ "
ﺑﻌﺪ ﺍﻭﻧﻮﻗﺖ ﺑﺮﺍ ﻣﻦ ﺍﺱ ﻣﯿﺎﺩ
" ﺍﮔﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺘﻦ ﺭﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻩ ﻧﻔﺮ ﻧﻔﺮﺳﺘﯽ ﻓﺮﺩﺍ ﺑﻪ ﻃﺮﺯ
ﻭﺣﺸﺘﻨﺎﮐﯽ ﯾﻪ ﺑﻼ ﺳﺮﺕ ﻣﯿﺎﺩ ﯾﻪ ﻧﻔﺮ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﺍﻻﻥ
ﺗﺼﺎﺩﻑ ﮐﺮﺩﻩ ﻧﺼﻒ ﺻﻮﺭﺗﺶ ﻧﯿﺴﺖ "
ﺍﯾﻨﻢ ﻗﯿﺎﻓﻪ ﻣﻦ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺕ

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

امروز یه اهنگ شاد قدیمی دانلود کردم با کلی ذوق رفتم پیش مامانم واسش گذاشتم میگم من خیلی ازش خوشم اومده ببین یادت میاد اهنگه رو
۲ ثانیه از اهنگو گوش داده میگه ما اونموقع از این اهنگای ضایع گوش نمیدادیم که…
.
.
.
ینی همون لحظه اهنگو حذف کردما ! یذره ذوق ندارن که ادمو ترور شخصیتی میکنن.

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

ﺧﺪﺍﯾﺎ ﯼ ﻟﻄﻔﯽ ﺩﺭ ﺣﻖ ﻣﻦ ﺑﮑﻦ
ﺩه ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﺮﮔﻢ به ﻣﻦ یه ﺧﺒﺮی ﺑﺪﻩ!!
ﻣﻦ ﮔﻮﺷﯿﻤﻮ ﻓﺮﻣﺖ ﮐﻨﻢ
ﻭﮔﺮﻧﻪ ﻭﺍﺳﻢ ﺧﺘﻢ ﻧﻤﯿﮕﯿﺮﻥ هیچ٬ ﺗﺎﺯﻩ آتیشمم ﻣﯿﺰﻧﻦ

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

 خواهر و بردارم که از من کوچیکترن دارن تو خونه میزنن تو سر و کله‌ی هم…
بابام به مامانم میگه :اینارو ببین عینه تام و جری از صبح تا شب فقط دنبال همن!
مامانم هم با دست منو نشون میده میگه :اینم عینهو اون سگه که تام و جری ازش حساب می‌برن

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

نشسته بودم یه هو مامانم از آشپزخونه اومد، بی مقدمه شروع کرد درباره فلفل صحبت کردن که: میدونستی فلفل لاغر میکنه و ضد سرطانه و. . .
آخرش معلوم شد فلفل از دستش در رفته، ریخته تو (شاممون)!!

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

 ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺍﻭﻥ ﭘﺴﺮﯼ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﻧﺼﻔﻪ ﺷﺐ
 ﺗﻮ ﮐﻮﭼﻪ ﺗﺎﺭﯾﮏ ، ﺩﯾﺪ ﯾﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﺩﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﺭﻭﺑﺮﻭﺵ ﻣﯿﺎﺩ،
ﻣﺮﺩﻭﻧﮕﯿﺶ ﺭﻭ ﯾﺎﺩﺵ ﻧﺮﻓﺖ ﻭ ﺳﺮﺷﻮ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﭘﺎﯾﯿﻦ
.
.
.
.
ﻭ ﭼﻨﺎﻥ ﮔﻔﺖ ﭘﺨﺨﺨﺨﺦ ﮐﻪ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺳﻪ ﻣﺘﺮ ﺭﻓﺖ ﺭﻭ ﻫﻮﺍ ﺑﻌﺪﺵ ﺩﺭ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﻪ ﮐﺮﺩ !!
ﻭﺍﻻ ﺑﺨﺪﺍ ﺍﺻﻦ ﭼﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺩﺍﺭﻩ ﯾﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﺗﺎ ﻧﺼﻔﻪ ﺷﺐ ﺗﻮ ﮐﻮﭼﻪ ﻫﺎ ﭘﺮﺳﻪ ﺑﺰﻧﻪ

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس های فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

اگر میخواهید لاغر شوید اگر میخواهید خوش اندام شوید
.
.
.
به ما ربطی نداره  والا مگه ما میخواهیم لاغر شیم به شما میگم
مردم پر توقع شدنا 


[ پنج شنبه 28 اسفند 1393 ] [ 10:46 ] [ امیرعلی ]
[ ]

ترول های جدید و خنده دار

 

295486_432

 

295488_884

 

295489_573

 

295495_845

 

295498_168

295499_512

 

295500_968


[ پنج شنبه 28 اسفند 1393 ] [ 10:44 ] [ امیرعلی ]
[ ]

عکس های خنده دار و طنز جدید اسفند ۹۳

عکس های خنده دار و فان جدید

 

 

1122 عكس هاي خنده دار و فان جديد

252 عكس هاي خنده دار و فان جديد

 

421 عكس هاي خنده دار و فان جديد

عکس های خنده دار و فان جدید

721 عكس هاي خنده دار و فان جديد

عکس های خنده دار و فان جدید

364 عكس هاي خنده دار و فان جديد

عکس های خنده دار و فان جدید

542 عكس هاي خنده دار و فان جديد

عکس های خنده دار و فان جدید

543 عكس هاي خنده دار و فان جديد

عکس های خنده دار و فان جدید

7251 عكس هاي خنده دار و فان جديد

عکس های خنده دار و فان جدید

2742 عكس هاي خنده دار و فان جديد

عکس های خنده دار و فان جدید

8752 عكس هاي خنده دار و فان جديد

عکس های خنده دار و فان جدید

funny images عكس هاي خنده دار و فان جديد

عکس های خنده دار و فان جدید

funny images  عكس هاي خنده دار و فان جديد

عکس های خنده دار و فان جدید

funny images 20 عكس هاي خنده دار و فان جديد

 


[ پنج شنبه 28 اسفند 1393 ] [ 10:42 ] [ امیرعلی ]
[ ]

معرفی ملل 2

پایتخت: برلین زبان رسمی: آلمانی
نوع حکومت: جمهوری فدرال واحد پول: یورو
مذهب: كليساهاي مختلف پروتستان ( عمدتاً لوتري)، كاتوليك رومي , اسلام سني
امید طول عمر: ٥ /٧٣ سال رشد سالانه جمعیت: ٠٢/ درصد

جمعیت: 82,424,609نفر


سرود ملی

جغرافیای کشور آلمان

در جلگه شامل آلمان – منطقه‌اي پوشيده از مزارع حاصلخيز و شنزارها – رودهاي الب و وزر و شاخه‌هاي آنها جاري است. در غرب اين جلگه به زمينهاي پست شمال راين مي‌پيوندد كه در آن ناحيه زغال خيز روهر و نزديك به يك چهارم جمعيت قرار دارند. رديفي از فلاتهاي متشكل از سنگهاي سخت از شرق تا غرب كشور امتداد دارد و شامل ارتفاعات هونزروك و ايفل در راين لند تاونوس و وستروالد در هسن است و تا كوههاي هارتس و ارتس در نورينگن امتداد دارد. رود راين لند، تاونوس و وستراولد در هسن است و تا كوههاي هارتس و ارتس در تورينگن امتداد دارد. رود راين در دره تنگ و عميقي از ميان اين فلاتهاي مركزي مي‌گذرد. در جنوب آلمان جنگل سياه (شوارتز والد) دره راين را از دره‌هاي حاصلخيز و صخره‌هاي سوابيا (شوابن) جدا مي‌سازد. لبة جنگلي ارتفاعات بوهم در مرز جمهوري چك قرار دارد، در حالي كه كوههاي آلپ در بايرن (باواريا) مرز اتريش را تشكيل مي‌دهد .  رودهاي مهم: راين، البه، دانوب (دونادو)، اودر، موزل‌، نكار، هافل.  بلندترين نقطه: تسوگ اشپيتزه ٢٩٦٣ متر.  آب و هوا: آب و هوا معتدل است، ولي اختلاف بسياري بين جلگه معتدل ساحلي شمال و كوههاي آلپ بايرن در جنوب كه داراي تابستانهاي خنك و زمستانهاي سرد است,وجود دارد.

شهرهای مهم: بن ، اسن ، هامبورگ ، مونیخ (مونشن)، کلن ، فرانکفورت ، دورتموند ، دوسلدورف ، اشتوتگارت ،برمن ، لایپزینگ ، دویسبورگ، درسدن، هانوور، نورمبرگ (نورنبرگ)، بوخوم، ووپرتال، بیله فلد، شمنیتز،مانهایم، ماگدبورگ، گلزن گیرشن،کارلسروهه، ویسبادن، روستوک ، برانزویک، مونشن گلادباخ، مونستر،آوگسبورگ، کیل ، کرفلد، آخن ، اوبرهاوزن، لوبک،فرایبورگ،مولهایم ، ماینز, لورکوزن
مساحت: ٣٥٧٠٢١ کیلومتر مربع
خط ساحلی: ٢٣٨٩ کیلومتر
مختصات جغرافیایی: ٥١درجه شمالی و ٩ درجه شرقی

حکومت

از هر كدام از ١٦ ايالت (لند؛ جمع لنده) آلمان، به نسبت جمعيت، سه چهار يا شش تن از اعضاي دولت ايالتي به عنوان نماينده در يكي از مجالس پارلمان – شوراي فدرال (بوندسرات) – كه داراي ٧٩عضو است،‌حضور دارند. اين اعضاء براي مدت محدودي انتخاب مي‌گردند. ديگر مجالس پارلمان – مجلس فدرال (لوندستاگ) –٦٦٢عضو دارد كه تحت نظام مركبي از حوزه‌هاي انتخابي كه يك نماينده دارند و حوزه‌هايي كه تعداد نمايندگان به نسبت جمعيت است, براي چهار سال با رأي تمامي افراد بالغ انتخاب مي‌شوند. قدرت اجرايي در اختيار دولت فدرال به رياست صدر اعظم فدرال است. صدر اعظم را بوندستاگ انتخاب مي‌كند. رئيس جمهور فدرال طي نشست مشتركي از اعضاي بوندسرات و تعداد برابري از نمايندگان ايالات، براي دوره‌اي پنج ساله انتخاب مي‌گردد. با اين كه در اوت ١٩٩٠، بر لين پايتخت اعلام شد، پارلمان، دولت، وزيران، رئيس جمهور و صدر اعظم فدرال در شهر بن استقرار دارند.  احزاب عمدة سياسي عبارتند از: • حزب سوسيال دموكرات (سوسياليست)، • حزب دموكرات مسيحي (محافظه كار) • حزب سوسيال مسيحي • حزب دموكرات آزاد (ليبرال) • حزب سبز (حفاظت از محيط زيست) • حزب سوسياليسم دموكراتيك (حزب كمونيست آلمان شرقي سابق)  هر ايالت پارلمان و دولت مجزاي خود را دارد.  ايالات آلمان نام ایالت مرکز مساحت(كيلومتر مربع) با دن – ووتمبرگ اشتوتگارت ٣٥٧٥٢ بايرن (باواريا) مونيخ (مونشن) ٧٠٥٤٦ براندنبورگ پوتسدام ٢٨٠١٦ نام ایالت مرکز مساحت(كيلومتر مربع) برلين برلين ٨٨٣ برمن برمن ٤٠٤ تورينگن ارفورت ١٥٢٠٩ راين لند – فالس ماينز ١٩٨٤٨ زارلند زابروكن ٢٥٧١ زاكسن درسدن ١٧٧١٣ زاكسن – آنهالت ماگدبورگ ٢٠٢٩٧ شلسويگ – هولشتاين كيل ١٥٧٢٠ مكلنبورگ – فورپومرن شورين ٢٦٦٩٤ نوردراين – وست فالن دوسلدورف ٣٤٠٦ نيدرزاكسن هانوفر ٤٧٤٣١ هامبورگ هامبورگ ٧٥٥ هسن ويسبادن ٢١١١٤

عضویت: سازمان ملل متحد, جامع اروپا، پیمان آتلانتیک شمالی،کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا، اتحادیه اروپای غربی،گروه هفت، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، شورای اروپا

تاریخ معاصر

در 1871 امپراتوري آلمان – متشكل از چهار پادشاهي، شش مهدوك نشين, پنج دوك نشين و هفت شاهزاده نشين – با پادشاه پروس در مقام امپراتور آلمان (قيصر) تشكيل يافت. از 1871 تا 1918، آلمان متحد و توسعه طلب كوشيد تا نفوذش را در سراسر اروپا گسترش دهد، در عرصة تجارت و نيروي دريايي با بريتانيا به رقابت پرداخت و امپراتوري استعماري ساخت. آلمان تحت حكومت ويلهام (سلطنت از 1888 تا 1918)، كه شخصي تندخوي بود، در سياست جهان ايجاد بي ثباتي مي‌كرد. در ژوئن 1914 وليعهد اتريش – هنگري در سارايوو ترور شد. اتريشيها – با حمايت آلمانيها، كه از خطر از هم پاشي متحدشان بيمناك بودند – تقصير را به گردن صربستان انداختند و تهديد به حمله كردند. صربها نيز از هم نژادهايشان در روسيه تقاضاي كمك كردند، و روسها بسيج ارتش عظيم خود را آغاز كردند. آلمان كه از مورد حمله واقع شدن هراس داشت، استراتژي موسوم به طرح شلايفن را به مرحلة اجرا گذاشت، و به روسيه و فرانسه اعلام جنگ كرد. مقصود از اين طرح مغلوب ساختن فرانسه (متحد روسيه) قبل از تكميل بسيج روسها بود. هنگامي كه سربازان آلماني، براي مقدمه حمله به فرانسه، وارد بلژيك بي طرف شدند، بريتانيا – ضامن استقلال بلژيك – به آلمان اعلام جنگ كرد. اين جنگ از 1914 تا 1918 ادامه داشت، و در آلمان و اتريش و تركيه در برابر اتحادي جهاني قرار گرفتند. نبرد در جبهه غرب خيلي زود از تحريك بازماند و تبديل به جنگ سنگري شد، و موازنه قدرت فقط وقتي به نفع متفقين برگشت كه آمريكا در 1917 بر ضد آلمان وارد جنگ شد. در جبهه شرق ، روسيه گرفتار هرج و مرج انقلابي شد (1917) و آلمانها از فرصت استفاده كردند و با حمله به نتايج قطعي رسيدند. تا اوت 1918 قدرت اتريش و تركيه در هم شكست و آلمان منزوي گشت. با كاهش اطمينان عمومي در آلمان، اين كشور در نوامبر 1918 تسليم شد. شكست در جنگ جهاني اول منجر به از دست رفتن سرزمينهاي بسيار در اروپا و مستعمرات ماوراي بحار پايان پادشاهي‌هاي آلماني، تحميل مبالغ هنگفتي غرامات جنگي و اشغال راينلند به دست نيروهاي متفقين تا سال 1930 شد. جمهوري ليبرال و ايمار (1919 تا 1933)‌نتوانست ثبات اقتصادي يا سياسي ايجاد كند. در اوايل دهه 1930، طرفداري از حزب ناسيونال سوسياليست كارگران آلمان (نازي) افزايش يافت. اين حزب خواهان برقراري دولتي قدرتمند و متمركز، سياست خارجي جنگ طلب، حفظ خصوصيات نژاد آلباني و فسخ توافقهاي پس از جنگ شد، در 1933 ، رهبر حزب نازي آدولف هيتلر (1889 تا 1945) صدر اعظم و در 1934 رئيس جمهور شد. رايش سوم (امپراتوري) او اتريش را ضميمه خود ساخت (1938) چكوسلواكي را تجزيه كرد (1939)، و اقدام به نابود سازي يهوديان و ديگراني كرد كه از نظر نازي‌ها پست بودند. هيتلر به منظور پيشبرد ادعاهاي ارزي در لهستان، پيمان عدم تعرض آلمان و شوروي را منعقد كرد. (24 اوت 1939)، كه به شوروي اجازه مي‌داد تا جمهوريهاي بالتيك (استوني)، لاكوي و ليتواني را ضميمه خود سازد و توافقي براي تقسيم لهستان در يك سپتامبر 1939 آلمان را داخل جنگ كرد. دو روز بعد بريتانيا و فرانسه به آلمان اعلام جنگ كردند ولي براي كمك به لهستان كاري نمي‌توانستنند انجام دهند. هيتلر پس از گذشت وقفه‌اي موسوم به جنگ ساختگي به سوي غرب روي آورد. (1940) و به دانمارك، نوروژ، بلژيك، هلند، لوكزامبورگ و فرانسه حمله كرد. در 1941 ايتاليا بر ضد بريتانيا و فرانسه وارد جنگ گشت و با حمله اين كشور به آلباني و يونان جبهه بالكان گشوده شد. حمله آلمان به شوروي (1941) جبهه شرق را گشود. همچنين در 1941، ژاپن با حمله به پايگاه دريايي پرل‌هاربر آمريكا در هاوايي به دول محور (آلمان و ايتاليا) پيوست. در اوج قدرت دول محور در1942 آلمان – مستقيماً يا ازسوي هم پيمانانش – نزديك به كل اروپا به غير از جزابر بريتانيا، سويس بي طرف سوئد,، اسپانيا و پرتغال را تحت كنترل داشت. در اواخر 1942 درشمال افريقا وضع به ضرر دول محور تغيير كرد. در 1943، ايتاليا تسليم شد و نيروهاي شوروي شروع به عقب راندن آلمانيها كردند. در1944 ، متفقين با پياده كردن نيرو در ساحل نرماندي آزاد سازي اروپاي غربي را آغاز كردند، و با پيشروي در بالكان آلمانيها را ازخاك شوري بيرون راندند. پس از بمبارانهاي سنگين متفقين پايان مار آلمان سريع بود. هيتلر در آوريل 1945 خودكشي كرد و برلين در اوائل مه به دست شورويها سقوط كرد. در 1945, آلمان زمينهاي بسياري از به لهستان داد. متفقين (بريتانيا، فرانسه، آمريكا، شوروي) اين كشور – و پايتختش، برلين – را به چهار بخش اشغال تقسيم كردند. مقصود متفقين، آلماني متحدو خلع سلاح شده بود، ولي همكاري بين آنها به سرعت از هم پاشيد، و در 1948 و 1949 شوروي برلين غربي را محاصره كرد. در 1948، بخشهاي غربي آلمان ازنظر اقتصادي يكي شد. پس از وحدت بخشهاي غربي و تشكيل جمهوري فدرال آلمان، دربخش شوروي، استقرار جمهوري دموكراتيك آلمان اعلام شد. پيشرفت اقتصادي جمهوري دموكراتيك آلمان در مقايسه با جمهوري فدرال لطمه خورد. در 1953 كمبود مواد خوراكي و حكومت سركوبگرانه كمونيستي قيامي را به دنباب داشت. در 1955، آلمان غربي در مقام عضوي از اتحاد غربي كسب استقلال كرد. تقسيم كشور در آلمان با اكراه پذيرفته شد. صدر اعظم مونرادآدنائر (1876 تا 1967) از به رسميت شناسي آلمان شرقي به عنوان كشوري مجزا امتناع كرد و روابط با اتحاد شوروي نامشخص باقي ماند. مسائل مهم با بلوك شرق مشتمل بود بر وضعيت تعريف نشده مناطقي كه در 1945 به تصرف لهستان در آمد و وضعيت دشوار برلين غربي – قسمتي از جمهوري فدرال – كه داخل خاك آلمان شرقي كمونيست در انزوا بود. روابط ميان دو آلمان با فرار تعداد زيادي از آلمانيهاي شرقي به غرب تيره شد و اين فرارها فقط وقتي متوقف شد كه والتر اولرشت (رهبر حزب كمونيست آلمان شرقي از 1950 تا 1971) دستور بناي ديوار برلين را صادركرد (1961). آدنائر با رفع اختلافات با فرانسه و شركت در جامعة اروپا كوشيد تا پذيرش مجدد آلمان غربي به درون اروپاي غربي را كسب كند. احياي اقتصادي آلمان كه آدنائر شروع كرده بود تحت صدارت جانشينان دموكرات مسيحي (محافظه كار) او – لودويگ ارهارد (صدر اعظم از 1963 تا 1966) – و كورت گئورگ كيسينجر (صدر اعظم از 1966 تا 1969) ادامه يافت. تحت صدارت سوسيال دموكراتها – ويلي برانت (صدر اعظم از 1969 تا 1974) و هلموت اشميت (صدر اعظم از 1974 تا 1982) – قراردادهايي با اتحاد شوروي (1970) و لهستان (به رسميت شناختن خط اودر – نايسه به عنوان مرز غربي لهستان) به امضا رسيد و روابط با جمهوري دموكراتيك آلمان عادي شد (1972). تحت صدارت هلموت كوهل – آلمان غربي به توسعة چشمگير اقتصادبي و عضويت مشاتاقانه در جامعه اروپا دامه داد. در اواخر دهه 1980، آلمان غربي نقش آهن رباي اقتصادي و فرهنگي براي بيشتر اروپاي شرقي را داشت. با اين حال، علل ريشه اي مسائل جمهوري آلمان باقي بود، در اواخر دهه 1980 بار ديگر نمايان شد. رهبري فرتوت كمونيست اين كشور به رهبري اريش هونه كر به احساس رايج براي آزادي بيشتر كه از شوروي گورباچف ساطع مي‌شد واكنش نشا ن داد. در 1989, شمار زيادي از اهالي آلمان شرقي از طريق لهستان، چكسلواكي و مجارستان جمهوري دموكراتيك آلمان را به مقصد غرب پشت سر گذاشتند. تظاهرات عظيم عمومي به نفع اصلاحات – به رهبري جنبش مخالفان موسوم به سراي نو – منجر به انتصاب رهبري جديد, ايگون كرنتز، گشت. ديوار برلين در نوامبر 1989 بازگشوده و رفت و آمد آزاد بين دو آلمان ميسر گرديد، ولي تظاهرات براي تغييرات بنيادي ادامه يافت و در تغيير ديگري در رهبري، كرنتز تعويض شد. رئيس جمهوري غير كمونيست، نخست وزيري جديد (هانس مودرو) و دولتي با حضور اعضاي گروه‌هاي مخالف انتصاب شدند. در مارس 1990، انتخابات آزاد در آلمان شرقي برگذار شد و در نتيجه حزب كمونيست به گروهي در اقليت نزول كرد. وقتي اقتصاد آلمان شرقي فروريخت. صدر اعظم آلمان غربي هلموت كوهل اتحاد پولي دو آلمان را پيشنهاد كرد. در نتيجه، خواست براي وحدت دوباره آلمان برگشت ناپذير شد. مذاكرات موسوم به « دو بعلاوه چهار» بين دو آلمان و چهار متفق اصلي زمان جنگ در فوريه 1990 آغاز گشت. به رفم مخالفت اوليه شوروي، به عضويت كامل درآمدن آلماني واحد در جامعهاروپا و پيمان آتلانتيك شمالي مورد توافق قرار گرفت. وحدت دوباره آمان در 3 اكتبر 1990 به وقوع پيوست و در دسامبر 1990 انتخابات سراسري برگذار گشت. سربازان شوروي سابق خارج شدند. آلمان واحد بزرگترين قدرت اقتصادي در اروپاست و بعد از روسيه بيشترين جمعيت را در اين قاره دارد.

دفاع

خدمت سربازي: ١٢ ماه

آموزش

ميزان باسوادي: نزديك به۱۰۰%سنين تحصيل اجباري:۶تا ١٨ سال. تعداد دانشگاه: ٨(شامل دانشگاه آزاد و مؤسسات همطراز با دانشگاه).

اقتصاد

آلمان پس از آمريكا و ژاپن سومين قدرت صنعتي جهان است. بهبود اقتصادي اين كشور پس ازجنگ جهاني دوم «معجزه اقتصادي آلمان» خوانده شده است. صنايع مهم شامل الكتريكي, مكانيكي, مواد شيميايي, منسوجات, غذايي و وسايل نقليه است. صنايع سنگين و مهندسي در منطقه روهر, شيميايي در شهرهاي كنار رود راين و وسايل نقلية موتوري در مراكز بزرگ ايالتي مانند اشتوتگارت تمركز دارد. از آغاز دهه ١٩٨٠ رشد كلاني در صنايع تكنولوژي پيشرفته روي داده است. آلمان بجز زغالسنگ و زغالسنگ قهوه‌اي و ذهيار نسبتا كوچك سنگ آهن، بوكسيت، سنگ مس، نيكل، قلع، نقره، پتاس و نمك، ذخاير طبيعي نسبتا كمي دارد و شديداً به واردات متكي است. عرضه نيروي كار با كمبود روبرو بوده است و تعداد زيادي «كارگر مهمان» (گاست اربايتر) – بويژه از تركيه و يوگسلاوي سابق – به كار گرفته شده‌اند. از كمبود نيروي كار در غرب كشور با مهاجرت از شرق، جمهوري دموكراتيك آلمان سابق, نيز مواجه شده است. تعداد افراد شاغل در صنايه خدماتي نزديك به دو برابر كاركنان صنعت توليدي است. بانكداري و امور مالي از منابع مهم درآمد ارز خارجي است، و فرانكفورت يكي از مراكز اصلي امور مالي و تجاري در جهان است. اتحاد دو آلمان در اكتبر ١٩٩٠ مشكل بزرگي را در پيش روي اقتصاد اين كشور قرار داد. در گذشته جمهوري دموكراتيك آلمان داراي موفق‌ترين اقتصاد در بين كشورهاي عضو شوراي همكاري متقابل (كمكون) بود، ولي بر حسب توليد، كيفيت، طرح، سوددهي و سطح زندگي در مقايسه با آلمان غربي عقب افتاده بود. يك تراست – تروي هنداشتالت – به منظور نظارت بر خصوصي كردن ٨٠٠٠ بنگاه دولتي درآلمان شرقي تشكيل شد. صنايع مهم جمهوري دموكراتيك سابق شامل ماشين آلات و وسايل حمل و نقل، فولاد، سيمان، مواد شيمايي، كودسازي و پلاستيك است. ولي بسياري از اين صنايع در رقابت با همتاي خود در غرب ناتوان بوده است. براي مثال در ١٩٩١ توليد اتومبيل در كارخانه‌اي تراباند و وارتبورگ متوقف شد، و با خريد اين كارخانه از طرف آلمان غربي، توليد مدلهاي غربي در آنها شروع گشت. با اين حال بسياري ديگر از بنگاه‌هاي آلمان شرقي ور شكست شده‌اند، و در اواخر ١٩٩٢ ميزان بيكاري در جمهوري دموكراتيك سابق نزديك به ٢٠% و با سرعت در حال افزايش بود. محصولات مهم كشاورزي و دامداري آلمان شامل رازك (براي آبجو)، انگور (براي شراب)، چغندر قند، گنام، جو و لبنيات است. مزارع اشتراكي جمهوري دموكراتيك آلمان سابق – كه احتياجات اساسي مواد خوراكي آن كشور را رفع مي‌كرد در ١٩٩٠ و ١٩٩١ خصوصي گشت. جنگلها نزديك به يك سوم كشور را پوشانده است و صنعت چوب رو به رشدي را تأمين مي‌كند.


[ پنج شنبه 28 اسفند 1393 ] [ 10:28 ] [ امیرعلی ]
[ ]

استاتوس های طنز و خنده دار فیسبوک

استاتوس خنده دار, مطالب طنز و خنده دار

بابای من هر وقت پول برق زیاد میاد میندازه گردن لامپ مودم من!

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

یکی از فامیلا همین امروز زنگ زده مبارکه داماد عزیزم!
ایشالله خوشبخت بشی!
به پای هم پیر شی ! میگم موضوع چیه؟
میگه....
(دخترم) گفت توی فیس بوک ادش کردی از اول میدونستم .
نصیب هم میشید!

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

نمیدونم جریان چیه هر وقت تنهایی قلییون میکشم بهم حال نمیده . . .
دوست دارم یکی باشه با هم بکشیم!
بعد وقتی یکی هست با هم میکشیم دوست ندارم بهش بدم بکشه!!!

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

رفته بودم واسه مامانم قابلمه بخرم به فروشنده گفتم آقا اين قابلمه هاي پلي تترا فلوئورو اتيلن چنده؟
گفت منظورت تفلونه؟
گفتم آره آفرين هي اسمش يادم ميره!!
.
.
.
الان فهميدين خيلي خفنم يا بيشتر توضيح بدم؟

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

الان دقيقا 20 دقيقه س دارم گريه ميکنم...
.
.
.
.
اشک شوق...!تو جيب لباس زمستونيم ده تومن پول پيدا کردم
اين لحظات قابل وصف نيست...!!!!

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

اینایی که رنگ پوستشون تیره ست
اینایی که هیچکس دوسشون نداره
اینایی که معمولا شبا از خلوتشون بیرون میزنن
همینایی که جثه کوچیکی دارن اما خیلیا ازشون میترسن
اینایی که خدا دوتا بال بهشون داده
اینا سوسکن ، سریع با یه دمپایی بزنین روشون

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

اگه لامصـــب 3تا یخچال فریزر ساید بای ساید
یا 4 تا تلویزیون و شونصد تا لوازم خونگی دیگه هم توخونه باشه
از نظر مادرم 90 درصد قبض برق مال لپ تاپ منه!

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

یادش بخیر ابتدایی که بودیم واسه اینکه تعطیل بشیم کپسول مینداختیم تو بخاری بوش همه جارو پر میکرد. تعطیل که نمیشدیم هیچ کتک مفصلیم میخوردیم

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

ینی بزرگترین دو راهیه زندگی وقتیه که ی آهنگ عاشقانه گوش میدی
.
.
.
ولی نمیدونی به کدوم یک از دوس دخترات فکر کنی. اصن ی وضی میشه

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

بزرگترین دروغ کتاب های عربی: “جمع مذکر سالم”. اصلا مگه می شه؟!
جمله اصلا مشکله سرتا پاش

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

همه تو خارج میرن توالت عمومی
کلی امکانات داره بهترین صابونو دستمالو فشار اب تنظیم با درجه مناسب
تو ایران تنها خواسته ایی که همه دارن اینه که فقط در بسته بشه

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

به نظر من دلنشین ترین صدای دنیا،
صدای کنده شدنه ته دیگ با قاشق از ته قابلمست ..!
صدای معشوق ویولن و پیانو وقناری و اینا هم همشون الکین پیش این صدا..!

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

ﺩﺧﺘﺮ ﻫﻤﺴﺎﯾﻤﻮﻥ ﺑﺲ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﻧﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻧﯿﻮﻣﺪﻩ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯿﺶ ﺿﻌﯿﻔﻪ !
ﯾﻪ ﺑﺎﺭ ﺁﺵ ﻧﺬﺭﯼ ﭘﺨﺶ ﻣﯿﮑﺮﺩﻥ ﺍﻭﻣﺪ ﺁﯾﻔﻮﻧﻤﻮﻧﻮ ﺯﺩ , ﮔﻔﺘﻢ ﮐﯿﻪ؟ ﮔﻔﺖ ﺁﺷﻪ !
ﺑﯿﭽﺎﺭﻩ ﺁﯾﻔﻮﻥ ﺧﻮﻧﻤﻮﻥ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺧﻨﺪﻩ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﮐﺮﺩ

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

از دختره پرسيدن تعليم رانندگي چطور بود؟
ميگه فضا فضاي معنوي بود به هر سمتي پيچيدم همه داد ميزدن
يا علي !يا ابوالفضل!

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦ استاتوس خنده دار فیسبوکی ♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

 ولم کن تا ولت کنم!!!
جمله ای استراتژیک در زمان دعواهای بچگی!!


[ چهار شنبه 27 اسفند 1393 ] [ 11:21 ] [ امیرعلی ]
[ ]

معرفی ملل 1

آشنایی با کره جنوبی

جهان > آسیا - جمهوری کره جنوبی که به اختصار کره خوانده می‌شود یکی از کشورهای آسیای شرقی است که در نیمه جنوبی شبه‌جزیره کره واقع شده است.

نام رسمی : جمهوری کره (Republic of Korea)

جمعیت : 66/219/50 میلیون نفر (تا مارس سال 2013) که از این میان 7/17 درصد بین 1تا 14 سال سن، 3/72 درصد بین 15 تا 64 سال سن و 9/9 درصد بیش از 65 سال سن دارند.

مساحت : 99538 کیلومتر مربع (یک شانزدهم ایران)

پایتخت : شهر سئول پایتخت کره جنوبی میزبان بالغ بر 10 میلیون نفر از جمعیت این کشور می‌باشد.

زبان رسمی : زبان کره‌ای (هانگول) می‌باشد که توسط پادشاه چوسان اختراع گردید و دارای 28 الفبا می‌باشد.

دین و مذهب: در حدود 43 درصد از مردم کره جنوبی فاقد اعتقادات دینی و مذهبی هستند. از 57 درصد دیگر، 31 درصد مسیحی، 24 درصد بودایی، 2درصد پیروان کنفسیوس و 1درصد دارای سایر مذاهب می‌باشند.30 تا 35 هزار نفر از مردم این کشور (عمدتا مهاجر) مسلمان هستند.

پرونده‌ها:

شهرهای مهم وجمعیت : سئول (10 میلیون نفر)، پوسان (8/3میلیون نفر)، ته گو (4/2میلیون نفر)، اینچون (3/2میلیون نفر).

تقسیمات سیاسی و کشوری :

کره جنوبی 9 استان و 6 کلانشهر دارد. سئول پایتخت کشور بعنوان یک شهر ویژه (special city). جیجو یکی از 9 استانی است که بصورت استان ویژه مستقل (special self-governing province) اداره می‌شود. شهر جدید سجونگ نیز که همچنان در حال احداث و تکمیل می‌باشد بعنوان شهر ویژه مستقل (special self- governing city) نامگذاری شده است. مدیریت این شهرهای ویژه برعهده یک فرماندار انتصابی از سوی دولت مرکزی است.

کره جنوبی - سئول - عكس : دكتر يونس شكرخواه

ساختار حکومتی کره جنوبی: نظام سیاسی کره جنوبی از نوع دموکراتیک به حساب می‌آید و در تقسیم‌بندیهای دو گانه ریاستی و پارلمانی، جزء گروه سیستمهای ریاستی طبقه بندی می‌شود.

قوه مجریه (رئیس جمهور): رئیس جمهور با رای مستقیم مردم برای مدت 5 سال انتخاب شده و در راس هرم قدرت قرار دارد. وی رئیس قوه مجریه می‌باشد. انتخابات ریاست جمهوری هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود و رئیس جمهور نمی تواند در انتخابات دور بعدی نامزد شود. (معدود کشورهایی از این سیستم پیروی می‌کنند و دلیل اصلی آن چرخش نخبگان و جلوگیری از اداره کشور توسط افراد خاص می‌باشد).

عمده‌ترین و حساس ترین تصمیمات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور توسط شخص رئیس جمهور و مشاوران وی در نهاد ریاست جمهوری اتخاذ می گردد. نخست وزیر با پیشنهاد رییس جمهور و تصویب مجلس ملی کره انتخاب می‌شود. نخست وزیر و هیات وزرا در جلساتی که به ریاست رییس جمهور تشکیل می‌شود در باره امور مختلف کشور تصمیم‌گیری می‌کنند. در غیاب رییس جمهور، نخست وزیر ریاست کابینه را بر عهده دارد. وزیران مسئول اتخاذ تصمیمات نهایی نبوده و این تصمیمات باید توسط رییس جمهور اتخاذ و برای اجراء ابلاغ گردد.

هیجدمین انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در دسامبر 2012 برگزار شد که خانم پارک گون هی بعنوان رئیس جمهور این کشور (و اولین رئیس جمهور زن کره جنوبی و کشورهای حوزه شرق آسیا) انتخاب و از 25 فوریه 2013 رسماَ پست ریاست جمهوری را در دست گرفت.

کابینه دولت متشکل از 18 وزیر می‌باشد. علاوه بر کابینه، رئیس جمهور از خدمات 3 مشاور عالی و 9 مشاور ریاست جمهوری و 40 دستیار در امور مختلف کشور بهره‌مند می‌شود.

کره جنوبی - سئول - عكس : دكتر يونس شكرخواه

قوه مقننه: کره جنوبی از ساختار تک مجلسی برخوردار بوده که به مجلس نمایندگان و یا به زبان محلی کوخه (kukhoe)‌ نامیده می شود. این مجلس دارای 300 کرسی پارلمانی بوده که 246 نفر از نمایندگان با رای مستقیم مردم از حوزه های انتخابیه سراسر کشور انتخاب شده و 54 نماینده دیگر انتصابی بوده (و به نسبت میزان تصدی کرسی‌های پارلمانی توسط احزاب سیاسی)، توسط آن حزب برای نمایندگی پارلمان منصوب می‌شوند. مدت دوره قانونگذاری پارلمان نیز 4 سال می‌باشد. در حال حاضر آقای کانگ چانگ هی ریاست پارلمان کره جنوبی را بر عهده دارد. 45 نفر از نماینده پارلمان کره جنوبی را زنان تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنها نمایندگان انتخابی حوزه های انتخابیه سراسر کشور بوده و معدودی نیز بعنوان نمایندگان انتصابی (به نسبت میزان کسب کرسی های پارلمانی) توسط احزاب سیاسی منصوب شده‌اند.

بر اساس قانون اساسی، نمایندگان پارلمان برای اظهار نظرات خود در مجلس آزاد بوده و بدلیل بیان مواضع و اظهاراتشان مورد پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت.

مجلس ملی کره دو نوع اجلاس برگزار می‌کند:

اول- اجلاس منظم سالانه که از ماه سپتامبر تا دسامبر می‌باشد.

دوم- اجلاس های ویژه - این اجلاس غالبا به تقاضای رییس جمهور و یا بر اساس درخواست یک چهارم اعضای مجلس برگزار می شود. نمایندگان مجلس ملی یک رییس و دو نایب رییس انتخاب می کنند که دوره ماموریت آنها برای دو سال می‌باشد. آخرین انتخابات مجلس ملی کره در سال 2012 برگزار شد. در ماههای آوریل و جولای 2013 نیز در برخی از حوزه هایی که فاقد نماینده در پارلمان بوده، انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار و نمایندگان جدید، عمدتا از حزب سنوری (حزب حاکم) به پارلمان راه یافت‌اند. آقای آن چو سو نامزد مستعفی انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 نیز بعنوان نماینده مستقل از حوزه انتخابیه سئول به پارلمان راه یافت.

مجلس نمایندگان کره جنوبی دارای 13 کمیسیون دائمی با عناوین ذیل می‌باشد‌:
- کمیسیون هیات رئیسه پارلمان - کمیسیون قانون و عدالت - کمیسیون امور خارجه ، دفاع و وحدت- کمیسیون ساختمان - کمیسیون امورداخلی- کمسیون امور مالی- کمیسیون اقتصاد و دانش - کمیسیون پدافند ملی - کمیسیون فرهنگ و اطلاعات عمومی - کمیسیون کشاورزی و ماهیگیری - کمیسیون تجارت و صنعت - کمیسیون بهداشت و امور اجتماعی - کمیسیون وسائل نقلیه و مخابرات.

قوه قضائیه : قوه قضائیه کره به عنوان یکی از سه رکن اصلی حاکمیت بوده که در کنار قوای مقننه و مجریه فعالیت می‌کند. دیوان عالی کشور بالاترین مرجع و نماد اصلی قضائی کره است. رئیس دادگاه عالی (Chief Justice) با معرفی رئیس جمهور و تایید پارلمان منصوب می‌شود. قضات دیگر با پیشنهاد رئیس دادگاه عالی کشور و تایید رئیس جمهور منصوب می‌شوند. دوره خدمت رئیس دیوان عالی کشور پس از تائید مجلس ملی 6 سال می باشد و یک فرد نمی‌تواند برای دو دوره متوالی برای این سمت برگزیده شود.

دیوان عالی کشور بالاترین دادگاه برای رسیدگی به اختلافات و رسیدگی به امور قضایی است. دادگاهها و هیات‌های قضایی از نظر سطح اعتبار به شش دسته تقسیم می شوند که شامل دیوان عالی کره، دادگاه عالی استان‌ها و دادگاه های شهر و حومه، دادگاههای خاص" نظامی و خانواده"، دادگاه اداری و دادگاه بررسی گواهی‌ها می‌باشد. دادگاه‌ها به عنوان اماکن مجاز قضائی برای رسیدگی به شکایات در مورد مسایل مدنی، جنایی، اداری، انتخاباتی، مستغلات، گواهی‌ها و موارد دیگر قضائی می‌باشند. دادگاه‌های محلی در سئول و در 12 شهر، این چان، سووان، چون چان، دیجان، چانگ جو دیگو، بوسان، چنگ وان، اولسان، گوانگ جو، جان جو، و جه جو واقع شده اند.

احزاب سیاسی فعال در کره جنوبی :کره کشوری چند حزبی است که در آن احزاب بزرگ ملی، منطقه‌ای و شهری فعال می‌باشند. این احزاب علاوه بر آنکه در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و انتخابات منطقه‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند در برخی موارد حساس کشور نظیر بررسی نامزدهای نخست وزیر، رئیس دادگاه عالی قضائی و وزرای کابینه، برنامه و بودجه و اصلاح و تنظیم قوانین از طریق نمایندگان حزبی در مباحث دولت و پارلمان مداخله و فعالیت می‌کنند و به دولت برای تصمیم گیری های مهم ملی کمک می‌رسانند. تلاش آنها در این امر خلاصه می‌شود که منافع و نظرات عموم مردم هرچه بیشتر در مکانیزم مدیریت کشوری لحاظ شود.

کره جنوبی - سئول - عكس : دكتر يونس شكرخواه

مهم ترین احزاب سیاسی کره که در انتخابات 2012 برای حضور در مجلس ملی کره توفیق یافته به شرح ذیل هستند:
حزب سنوری / New Frontier Party (NFP) or Saenuri (formerly Grand National Party)
حزب دموکراتیک  / Democratic Party or DP (formerly the Democratic United Party or DUP)
حزب متحد مترقی / United Progressive Party or UPP [LEE Jung-hee
حزب پیشگام آزادی / Liberty Forward Party or LFP (now part of the NFP)
حزب توسعه عدالت  / Progressive Justice Party or PJP [ROH Hoe-chan and CHO Joon-ho]
نمایندگان مستقل

  • وضعیت اقتصادی کره جنوبی

کره جنوبی از سال 1964 پی ریزی سیاستهای خویش را بمنظور توسعه تجاری آغاز نمود. این کشور با اتخاذ استراتژیهای مناسب و تقسیم بندی زمانی صحیح ازسال 1964 تا 1977 به تقویت زیرساختهای اقتصادی و نیروی انسانی جهت نیل به اهداف کلان توسعه ای برای ورود به بازارهای جهانی و افزایش ضریب رقابتی تولیدات صنعتی پرداخته و برنامه های توسعه خود را در قالب برنامه های 5 ساله به مرحله اجرا در آورده است. این کشور از سال 1998 همواره در تلاش برای افزایش اقلام تجاری و حفظ مازاد تجاری خود بود و تنوع بخشیدن به محصولات صادراتی و کیفیت آنان را نیز در دستور کار داشت. کره همچنین در همین دوره وضعیت رقابتی صنایع را از طریق توسعه فنآوری های جدید ، تسهیل نمودن صنعت خدمات رسانی اطلاعاتی و تاسیس موسسات تحقیقات و توسعه (R&D ) تقویت نمود . در نتیجه اقدامات فوق، صادرات کره در پنج بخش نیمه هادیها (Semiconductors ) ، صنایع خودروسازی (Automobile ) ، وسایل ارتباط سیار تلفن همراه (Mobile Communication Equipment، رایانه (Computers ) و کشتی (Ship ) افزایش یافت. کشورهای چین ، ژاپن و آمریکا بازار مصرف حدود 45 درصد از تولیدات کره شدند. کره قبلاً برنامه ریزی نموده که در سال 2008 درآمد سرانه خود را به 20 هزار دلار ( با رویکرد افزایش حجم صادرات تا سقف 400 میلیارد دلار) برساند. در سال 2008 درآمد سرانه به 21هزار دلار و صادرات به 420 میلیارد دلار افزایش و از پیش بینی ها فراتر رفت. اما در اواخر سال مذکور، بحران مالی و اقتصادی جهانی اقتصاد کره را نیز متاثر ساخت و سال 2009 میلادی سال رکود اقتصاد جهانی گردید. با اینحال طی سال های اخیر اقلام صادراتی متنوع شده و محصولات صنایع IT و BT براساس تقاضای بازار جهانی تولید و تا سقف 800 قلم افزایش یافت. تجارت الکترونیکی به 70 درصد افزایش یافت. این کشور برای نیل به اهداف مذکور استراتژیهای ذیل را اتخاذ نمود:

1- ارتقاء سطح رقابتی محصولات صادراتی
2- تقویت بازاریابی خارجی و همکاریهای تجاری
3- توسعه زیرساخت‌های پیشرفته تجاری.

نتیجه اینکه کره با نگاه توسعه‌ای به اقتصاد کشور و سرعت بخشیدن به انجام برنامه‌های توسعه‌ای سعی نمود با توجه به حضور کشورهای قدرتمند در همسایگی خود مانند ژاپن، روسیه و چین قدرت رقابتی خود را افزایش داده تا از گردونه تحولات عظیم اقتصادی این منطقه و جهان عقب نماند. اگر چه این کشور با الگوبرداری از اقتصادهای موفق و کمک کشورهای صنعتی بزرگ از قبیل ژاپن، آمریکا و استرالیا توانست به این پیشرفت‌ها نایل گردد، اما نبایستی نظم، پشتکار و همت مقامات دولتی و مردم را در این میان نادیده گرفت.

کره جنوبی امروزه به عنوان چهارمین اقتصاد قاره آسیا و سیزدهمین اقتصاد دنیا شناخته می‌شود. کره جنوبی یکی از اعضای فعال سازمانهای بین المللی مانند سازمان ملل متحد ( عضو غیر دائم شورای امینت در دوره زمانی 2013 تا 2015) ،سازمان تجارت جهان(WTO)، سازمان توسعه همکاریهای اقتصادی(OECD) و گروه G20بوده و یکی از اعضای موسس APEC و اجلاس سران شرق آسیا می‌باشد. همچنین کره جنوبی در حال حاضر با 45 کشور در جهان (با احتساب کشورهای اتحادیه اروپا واتحادیه جنوب و شرق آسیا) به توافقاتی در زمینه مکانیسم تجارت آزاد دست یافته و فعالانه درصدد است با دیگر کشورها نیز قراردادهای مشابه منعقد نماید. مقامات کره جنوبی امیدوارند که در آینده نزدیک کشورشان بعنوان یک مرکز بین‌المللی (International Hub) در زمینه تجارت آزاد FTA با دیگر کشورها مطرح شده و اقدامات اساسی را نیز در این زمینه انجام داده‌اند.

این کشور هم اکنون پنجمین کشور بزرگ تولید کننده صنایع مربوط به انرژی هسته‌ای در جهان است و در نظر دارد به یکی از عمده ترین صادرکنندگان انرژی هسته‌ای تبدیل گردد. همچنین در زمینه کشتی سازی نیز رتبه نخست جهانی را دارد. علاوه بر آن به دلیل ظرفیتها و قابلیتهای چند کمپانی معروفش نظیر سامسونگ، ال جی و هیوندایی، هانجین، اس کی، کیا و .... یکی از قویترین بازیگران جهانی در عرضه صنایع الکترونیک، خودرو، ماشین آلات، فولاد، پتروشیمی، ساخت و ساز و غیره است. این کشور دارای بزرگترین برنامه‌های رشد سبز در جهان می باشد. دولت و شرکتهای کره ای همواره در حال سرمایه گذاری در بخشهای مبتنی بر رشد سبز نظیر انرژی سبز، تکنولوژیهای کم انرژی بر و دیگر فناوری های مربوطه مخصوصاً در بخشهای کشتی سازی، خودرو سازی و فناوری اطلاعات می‌باشند.

کره جنوبی در زمینه رتبه سنجی های بین المللی نیز به موفقیت های خوبی دست یافته است. موسسه معروف رتبه سنجی مودیز در آخرین گزارش خود در آگوست 2012 بدلیل مقاومت و انعطاف پذیری این کشور در برابر شوکهای اقتصادی خارجی و نیز بدلیل زیرساختهای مالی قوی آن رتبه اعتباری کره جنوبی را یک درجه بالا برد و آنرا به Aa3 ارتقاء داد که چهارمین رتبه برتر این شرکت می باشد. رتبه کره از نظر مودیز هم اکنون همسان با کشورهای ژاپن و چین است. البته در سال 2012 کره جنوبی از افزایش رتبه دیگر موسسات اعتبار سنجی نیز بهره مند گردید که رتبه بندی جدید موسسه مودیز شاخص ترین آنها بوده است. اما با وجود پتانسیل رشد بالا و ساختار باثبات اقتصادی موجود در کره جنوبی، بازار سهام و رتبه اعتباری آن همواره در معرض ضربه پذیری از ناحیه تنش ها و تهدیدهای گاه و بیگاه کره شمالی قرار دارد که این تهدیدات اغلب مواقع بر بازارهای مالی کره جنوبی تأثیرات منفی بر جای می گذارد. با اینحال بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که برقراری صلح و ثبات و یا اتحاد دو کشور و در نتیجه رفع اینگونه تهدیدها و نگرانی ها ، می تواند به کره جنوبی کمک کند تا بعنوان یکی از موتورخانه های بزرگ اقتصاد جهانی ظهور نماوده و علاوه بر آن حتی این پتانسیل را نیز دارد که تا سال 2030 به یکی از 5 اقتصاد برتر جهان تبدیل شود.

کره جنوبی - سئول - عكس : دكتر يونس شكرخواه

در ادامه این روند و با هدف حصول به دورنمای مد نظر، کره جنوبی در بخش تجارت خارجی نیز به موفقیت هایی نائل آمده است و در سال 2011 نهمین کشوری بود که به باشگاه کشورهای دارای حجم تجاری بیش از یک تریلیون دلاری ملحق گردید. برپایه گزارش جدید سازمان تجارت جهانی، کره جنوبی در سال 2012 با حجم کل تجارت خارجی 07/1 تریلیون دلار ( مجموع صادرات و واردات ) و با پیشی گرفتن از ایتالیا به جایگاه هشتمین کشور بزرگ تجاری جهان صعود کرده است. نگاهی به گذشته تجاری این کشور نشان میدهد که طی سالهای اخیر همواره رتبه خود را بسرعت ارتقاء داده بگونه ای که در سال 2000 میلادی جایگاه سیزدهم ، سال 2007 جایگاه یازدهم، سال 2009 جایگاه دهم، سال 2010 جایگاه نهم و بالاخره در سال 2012 جایگاه هشتم جهانی را بخود اختصاص داده است.

برخی از اطلاعات، آمارها و شاخص های اقتصادی کره جنوبی:
ـ مناطق آزاد ویژه تجاری: ایکسان. ماسان, گونسان، دبول ( Daebul )، پوسان، گوانگ یانگ و بخش هایی از بندر اینچون)
ـ مناطق آزاد ویژه اقتصادی : ته گو ، اینچون، بوسان، گوانگ یانگ، گونسان، دریای زرد
نرخ تورم : 2/2 درصد متوسط سال 2012
متوسط حقوق ومزایای ماهانه : حدود 2200دلار
تعداد نیروی کار : 1/25 میلیون نفر ( بیش از نصف جمعیت کشور ) در سال 2013
نرخ اشتغال 7/60 درصد تا آوریل 2013

متوسط نرخ بیکاری : 2/3 درصد در 2013
میزانGDP براساس قدرت خرید: 622/1 تریلیون دلار (2013)
رشد سالانه GDP : 6/3 درصد ( 2011) ، 2 درصد ( 2012 ) و 7/2 درصد( پیش بینی 2013 )
سهم بخشها در GDP : صنایع 20/39 درصد ، خدمات 10/58 درصد و کشاورزی 70/2 درصد
درآمد سرانه : 22700 دلار (2012) _ ( از سال 2007 تاکنون در مرز 20000 دلار باقی مانده است)
حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی FDI : 26/16 میلیارد دلار در سال 2012
حجم سرمایه گذاری مستقیم کره در خارج : 39 میلیارد دلار در سال 2012
ذخائر ارزی و طلا : 327 میلیارد دلار ( 2012 )
بدهی خارجی : 4/413 میلیارد دلار ( تا پایان سال 2012 )
بودجه سال 2013 : 73/321 میلیارد دلار
نوع پول و برابری با دلار : وون کره جنوبی (هر دلار آمریکا برابر با حدود1140 وون ،ژوئن 2013 )
نرخ بهره بانک مرکزی : 50/2 درصد ( تا ماه می 2013 ) ـ بانک مرکزی کره اخیراً در اقدامی غیر منتظره و در سه مرحله با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در نتیجه بحران بدهی های حوزه یورو و اقتصاد جهانی تصمیم به کاهش نرخ بهره و تعیین آن به رقم مذکور گرفت.
میزان کل صادرات و واردات کالا و خدمات:
5 ماهه نخست 2013 صادرات 230 میلیارد دلار واردات 216 میلیارد دلار
سال 2012 میلادی صادرات 548 میلیارد دلار واردات 519 میلیارد دلار
مازاد تجاری سال 2012 : حدود 5/28 میلیارد دلار
سال 2011 میلادی صادرات 213/555 میلیارد دلار واردات 4/524 میلیارد دلار
سال 2010 میلادی صادرات 4/467 میلیارد دلار واردات 7/425 میلیارد دلار
اقلام عمده صادراتی :
- محصولات IT (نیمه هادی ها, کامپیوتر, وسایل ارتباط بی سیم )
- سایرمحصولات (خودرو، کشتی, ماشین آلات، تولیدات فولاد وآهن، محصولات شیمیایی و نساجی )
اقلام عمده وارداتی :
مواد خام، ماشین آلات, وسایل الکتریکی والکترونیکی,نفت,فولاد, تجهیزات حمل ونقل, موادشیمیایی
حجم مبادلات کره جنوبی با سه شریک اصلی این کشور در سال 2012 میلادی :
صادرات به واردات از
- چین ( 134میلیارد دلار ) ( 80 میلیارد دلار )
- آمریکا ( 58 میلیارد دلار ) ( 43 میلیارد دلار )
- ژاپن ( 38 میلیارد دلار ) ( 64 میلیارد دلار )
شرکای عمده تجاری کره جنوبی : چین ، اتحادیه اروپا، آمریکا و ژاپن
شرکای عمده تجاری سال 2012 (واردات از) : چین , ژاپن, آمریکا، عربستان و قطر (نفت)
شرکای عمده تجاری سال 2012 (صادرات به) : چین , آمریکا، ژاپن, اتحادیه اروپا، هنگ کنگ، سنگاپور
صنایع عمده : خودروسازی, الکترونیکی, کشتی سازی, شیمیایی, فولاد, نساجی, تولیدکفش و پوشاک
بانکهای عمده :
- بانک کره که همان بانک مرکزی است. همچنین دارای 19 بانک داخلی و 42 بانک خارجی می باشد نظیر:
اگزیم بانک، بانک توسعه کره، بانک ووری، بانک IBK ، KB، NH Bank ، Shinhan Bank و غیره

  • سازمانهای عمده اقتصادی:

اتاق بازرگانی و صنعت کره KCCI, سازمان تجارت و توسعه صادرات KOTRA, آژانس تجارت بین المللی کره KITA, انجمن واردکنندگان کره KOIMA , فدراسیون صنایع کره FKI ، فدراسیون صنایع کوچک و متوسط کره Kbiz ، فدراسیون کارفرمایان کره KEF

درکره جنوبی 158 دانشگاه وجودداردکه ازمیان آنها 24دانشگاه دولتی و134دانشگاه خصوصی است.
محصولات عمده صنعتی: کشتی, خودرو، کالاهای الکترونیکی (کامپیوتر, تلفن, تلویزیون, ویدئو, دستگاههای تهویه مطبوع, یخچال و... )
محصولات عمده معدنی : سنگ آهن , زغال سنگ, تنگستن و گرافیت
وضعیت کشاورزی: حدود13میلیون تن تولیدات کشاورزی تنها از20 هزارکیلومترمربع برداشت می شود. 5/20 درصد ازخاک این کشور مزارع کشاورزی است. عمده کشاورزی وباغداری این کشور بصورت گلخانه ای می باشد.
محصولات عمده کشاورزی: برنج( 07/4میلیون تن), میوه (سیب,هلو,خرمالو,انگور ونارنگی)5/2 میلیون تن
وضعیت منابع آب : 98 درصد جمعیت شهری و 88 درصد جمعیت روستائی کره جنوبی به آب لوله کشی دسترسی دارند. میزان متوسط آب اختصاص یافته به هرنفر درروز380 لیتر است. صنعت وتکنولوژی مهار آب دراین کشورتوسعه یافته است.
فرودگاهها: این کشور دارای 16 فرودگاه برای پروازهای داخلی و بین المللی است که مهمترین آنها فرودگاه بین المللی اینچون، گیمپو (سئول)، جیجو (جزیره جیجو)، گیم هی (بوسان)، ته گو، یانگ یانگ و چونگیو می‌باشد.

وضعیت راههای مواصلاتی: 2640 کیلومتر بزرگراه ,70140 کیلومترجاده آسفالته و400کیلومتر خط مترو
وضعیت سیستم راه آهن: 6820 کیلومترخط آهن. درماه ژوئن 2003 شبکه راه آهن کره جنوبی درایستگاه Dorasan به شبکه راه آهن کره شمالی و از طریق آن به شبکه راه آهن آسیایی متصل شد

  • کره جنوبی درآینه آمار جهانی:

-اولین کشور جهان از نظر طولانی بودن ساعات کار کارگران ( بطورمتوسط2357ساعت درسال ) ,
- اولین کشور جهان از نظر مصرف سرانه فولاددرسال(یک تن)
- اولین کشور جهان از نظر صنعت ساخت کشتی
- اولین کشور جهان از نظر سرعت استفاده از اینترنت
- سومین کشور جهان از نظر تحقیق وتوسعه
- سومین کشورجهان ازنظر استفاده از اینترنت درمدارس
ـ چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا
- چهارمین کشورجهان ازنظرساخت ماشین آلات صنعتی
- چهارمین کشورجهان ازنظراستفاده از اینترنت درمنازل
- چهارمین کشورجهان ازنظرمصرف انرژی, (نفت)
- پنجمین کشورجهان ازنظرتولیدسالانـه خودرو
ـ پنجمین کشور جهان از نظر ساخت نیروگاههای هسته ای
- پنجمین کشورجهان ازنظرگرانی رستورانها
- پنجمین کشورجهان ازنظر صنایع الکترونیک
- ششمین کشورجهان ازنظرتولیدفولادخام
- ششمین کشورجهان ازنظر گرانی موادغذایی خام
- هشتمین کشورجهان درصنایع نساجی
- نهمین کشورجهان ازنظر حجم بالای تجارت جهانی
- یازدهمین کشورصنعتی جهان
- یازدهمین کشور جهان درصنایع شیمیایی
- یازدهمین کشورجهان از نظرهزینه مسافرت
- دوازدهمین کشورجهان از نظرتولیدبرنج
- چهاردهمین کشورگران از نظر هزینه هتل
- پانزدهمین کشورجهان از نظرتولید ناخالص داخلی
- پانزدهمین کشورگران جهان از نظرهزینه سه وعده غذای روزانه
- هفدهمین کشورجهان از نظراستفاده ازتلفن همراه (70درصدمردم)
- بیستمین کشور از نظر میران سلامت و رفاه اجتماعی در میان کشورهای OECD
- بیست ودومین کشورجهان از نظرهزینه زندگی
- بیست وهشتمین کشورجهان از نظرگرانی هزینه اجاره مسکن
- چهل وچهارمین کشورجهان از نظردرآمدماهانه
- چهل وهفتمین کشورجهان از نظرتحقیقات دانشگاهی درزمینه امورمالی
- چهل ونهمین کشورجهان از نظرشاخص های مربوط به خوشحالی
- گرانترین کشور جهان از نظر هزینه مکالمه تلفن همراه
- و دارنده 6/2درصدازسهم بازارصادراتی جهان است

کره جنوبی - سئول - عكس : دكتر يونس شكرخواه

وضعیت فرهنگی و رسانه ای کره جنوبی :

  • الف : فرهنگی:

گفته می شود سابقه تمدنی کشور کره به حدود 5000 سال قبل بر می گردد. افسانه یا داستان زمان شکل گیری پادشاهی کره به 2333 قبل از میلاد بر میگردد. مهمترین دوره پادشاهی کره به دوره سه پادشاهی (شیلا، کوگوریو و پائیک چه) بر می گردد. پادشاهی شیلا در سال 57 قبل از میلاد تاسیس شد تا 668 که شیلا دو پادشاهی دیگر را شکست داد و یک امپراطوری تشکیل داد که تا 935 میلادی ادامه داشت و از آن تاریخ تا 1392 نیز امپراطوری کوگوریو حضور داشت و از سال 1392 تا 1910 سلسله چوسون برکشور حاکم بود که پس از آن تا سال 1945، کره تحت استعمار مستقیم ژاپن قرار داشته است. پس از آزادی، بخش شمالی کره، تحت اشغال روسیه و چین و بخش جنوبی تحت اشغال آمریکائی‌‌ها قرار گرفت که بالاخره براساس مدار 35 درجه کشور تقسیم شد. از سال 1945 تا 1948، کره جنوبی تحت نظارت آمریکائی‌ها قرار داشت که پس از آن، اولین جمهوری کره توسط سینگ مان ریح تاسیس شده است. همچنین دو کشور  کره شمالی و کره جنوبی در سال 1950 تا 1953 با یکدیگر درگیر جنگ شده اند.

ارتباطات زبان شناسی: در حدود 70 میلیون نفر درجهان به زبان کره ای سخن می گویند. الفبای زبان کره ای موسوم به Hangeul می باشد که در اواسط قرن 15 اختراع شده هانگول زبان ساده ای است، و بهمین دلیل کره در حال حاضر یکی از بالاترین نرخ های باسوادی را در دنیا دارد، بهمین دلیل یونسکو جایزه باسوادی هانگول را در سال 1988 برقرار نموده است.

جمعیت شناسی: کره جنوبی یکی از معدود کشورهائی است که در آن قوم و نژاد و ملیت با هم تفاوت ندارد. جمعیت کره 600/48 میلیون نفر می باشد و توزیع جمعیتی 486 نفر در هر کیلومتر مربع است که سومین کشور متراکم جهان است. میانگین رشد جمعیت نیم درصد اعلام شده و 3/11% از جمعیت در سن 65 سالگی و یا بالاتر قرار دارند. در حال حاضر کره، یکی از پائین ترین نرخ های تولد را در میان اقتصاد های توسعه یافته با 22/1 تولد برای هر زن دارد که پائین تر از میانگین 71/1 OECD می باشد.

خانواده ها و گروههای خویشاوندی: بطور سنتی کره ایها از سیستم طایفه گرائی پیروی می کنند. مردم کره بر روی نهاد خانواده تاکید فراوانی دارند، رعایت آداب خانوادگی از ضروریات رفتار در جامعه کره ای بحساب می آید و همچنین به والدین و بزرگترها با احترام رفتار می کنند. براساس سیستم طایفه گرائی خانواده ها فرزند پسر را بیشتر ترجیح می دهند. بطور سنتی تا سال 1989، پسر ارشد از سهم بیشتری از ارث برخوردار می شد، چراکه باید هم وظایف والدین در زمان کهن سالی آنان و هم مسئولیت انجام مراسم نیاکان را برعهده بگیرد.. براساس سنت کره ای، گروه خویشاوندی پدری کلیه اعضای فامیل در برنامه های مشترک گروههای خویشاوندی شرکت می کنند و نسبت به بجای آوردن مراسم تشریفاتی، اظهار احترام به ارواح نیاکان و تجدید روابط خانوادگی همت می گمارند. بسیاری از کره ایها شجره نامه قدیمی چندصدساله خود را همچنان حفظ کرده اند.

آداب معاشرت: آموزه سنتی کنفوسیوسی بر روی نزاکت در روابط بشری بر روی پنج بعد از روابط شامل روابط بین حاکم و رعیت، پدر و پسر، شوهر و زن، عالی و دانی و دوست و دوست تاکید می کند. کنفوسیوس معیار اخلاق و راهنمای بسیاری از مردم می باشد. کره ایها نسبت به نوع رفتار بسیار دقیق بوده و نوع صحبت کردن آنها، بازتاب روابط سلسله مراتبی آنان بین بازیگران اجتماعی می باشد. بجز همکلاسی های قبلی و سایر دوستان بسیار نزدیک، بزرگسالان از اسامی اول برای نام بردن یکدیگر استفاده نمی کنند. معمولا عناوینی نظیر دکتر یا مهندس یا پرزدینت با یک پسوند افتخار آمیز Nim که برتری اجتماعی را یاددآور می شود بکار گرفته می شود. کره ای ها با افراد بالا دست جامعه فروتن، اما نسبت به افراد پائین تر یا طبقه دوستان، رفتار دوستانه ای دارند.میانگین ازدواج دختران به 35 سال در سال 2012 (و 37 سال برای مردان) رسیده است.

نظام آموزشی: سیستم مدارس کره جنوبی ، شامل 6 سال مقطع ابتدائی، 3 سال دوره اول متوسطه و 3 سال دوره دوم (دبیرستان) می‌باشد. دبیرستان ها به دو گروه ( مدارس هنر و علوم انسانی) و (فنی و حرفه‌ای) تقسیم می‌شود. در کشور کره، 9 سال اول از آموزش (ابتدائی و متوسطه) رایگان و اجباری می باشد هرچند موسسات آموزش خصوصی نیز فعال می باشند.

سه سال آخر دبیرستان اختیاری بوده و می بایستی هزینه آن نیز از سوی خانواده ها پرداخت گردد. همچنین توجه زیاد به مقوله آموزش بعنوان بازتابی از میراث سلسله مراتبی کنفوسیوسی بجای مانده از دوران قدیم و ابزاری برای ارتقاء شرایط اجتماعی می شود. بهمین دلیل میزان تحصیلات در تعیین طبقه اجتماعی، ارتقاء در سیستم اداری و سطح درآمد فرد تاثیر فراوانی دارد. لذا خانواده ها برای ورود فرزندانشان به دانشگاههای کشور هزینه های فراوانی می کنند. حدود 85% از جوانان پس از دبیرستان وارد دانشگاه می شوند. کره با حدود سه میلیون و سیصد هزار دانشجو، دارای یکی از بالاترین آمار دانشجو می باشد. هزینه های دانشگاهی نیز بسیار سنگین است، تاجائیکه این مسئله منجر به خودکشی میانگین سالانه حدود 230 جوان می گردد. کشور کره با حدود میانگین ده هزار دلار در سال، پس از آمریکا، دومین کشور گران از نظر هزینه های تحصیلی می باشد.

ادیان در کره جنوبی: دین در کره توسط تعداد زیادی از سنت های مختلف احاطه شده است. به تعبیر دیگر در کره یک گستره وسیعی از عقاید مذهبی از شامانیسم، کنفوسیونیسم، بودیسم، مسیحیت، ادیان بومی تا اسلام و سایر ادیان وجود دارد . طبق آمار ها ، در حدود 43 درصد از مردم کره جنوبی فاقد اعتقادات دینی و مذهبی هستند. از 57 درصد دیگر ، 31 درصد مسیحی, 24 درصد بودایی, 2درصد پیروان کنفسیوس و 1درصد دارای سایر مذاهب می باشند . اقلیت کوچکی از کره ای ها (حدود 25 تا 30 هزار نفر بومی و حدود صد هزار نفر مهاجر) مسلمان هستند. بین گروههای مسیحی و بودائی رقابت جدی وجود دارد. طبق قانون اساسی، کشور کره جنوبی دارای نظام سکولاریسم و گرایش به کثرت گرائی دینی دارد، اما اخیرا دولت ، توجه دولت نسبت به کلیساهای پروتستانی بیشتر شده که این امر موجب نارضایتی سایر گروههای مذهبی شده است به همین دلیل در چند ساله اخیر میزان پیروان آئین مسیحیت در این کشور افزایش چند درصدی داشته است. البته طی دو دهه اخیر دیالوگ های گروههای مذهبی با یکدیگر افزایش پیدا کرده است.

معضلات اجتماعی: ازآنجائیکه کشور کره جنوبی تنها پس از طی چند دهه به فرایند توسعه اقتصادی دست یافته، لذا نیل به این رتبه در اثر یک فرایند توسعه ناهمگون بوده که با یکسری از مشکلات اجتماعی ناشی از تغییر «شدید»، نظیر مشکلات اقتصادی، عدم برابری در توزیع ثروت و فاصله طبقاتی بالا، رقابت سنگین و طاقت فرسا برای دست یابی به طبقات بالای اجتماعی، افزایش سن ازدواج ، ازدیاد میران جرم و جنایت و ناهنجاری در مدارس ، بحران های اقتصادی، مواجه با بحران فرهنگ شهرت و خشونت های داخلی همراه بوده است. براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، کره جنوبی، با 31 مورد در هر صد هزار نفر، دومین نرخ خودکشی (پس از لیتوانی) را در جهان دارد که میزان خودکشی طی ده سال گذشته این کشور نیز دوبرابر شده است .

ایجاد موج فرهنگی کره ای: از اواسط دهه 90، بدلیل توسعه اقتصادی کره، تقویت ابعاد مربوط به هویت فرهنگی این کشور و همچنین افزایش توانمندی آن در صنایع فرهنگی، نهادهای فرهنگی کره جنوبی تلاش نمودند تا برای کشور جایگاه جدیدی در فرایند جهانی شدن تعریف نمایند و بهمین دلیل با سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیق و تولید محصولات جدید فرهنگی که تلفیقی از فرهنگ سنتی و مدرن کره است، در عرصه جهانی رقابت فرهنگی وارد شده و دست به ایجاد موجی موسوم به «موج کره ای» یا هالیو به زبان محلی زده که از مصادیق آن می توان به تولید درام های کره ای، مد لباس های کره ای، معرفی آشپزی و مراسم چای کره ای، آرایش مو به سبک کره ای، تشویق سیاستهای مربوط به توریسم، ترویج زبان و مدیتیشن کره ای اشاره نمود، که تاکنون توانست جایگاه خاصی را در کشورهای مختلف دنیا بویژه کشورهای آمریکای لاتین و خاورمیانه کسب نماید.

روابط دوجانبه فرهنگی و علمی: دوکشور از زمان تاسیس روابط دوجانبه، همکاریهای مناسبی در زمنیه فرهنگی و آموزشی و تحقیقاتی انجام داده اند که نماد این همکاریها ، نامگذاری خیابان تهران در منطقه کانگنام سئول و نامگذاری خیابان سئول و پارک مشهور سئول در تهران می باشد. تاکنون برنامه های فرهنگی متعددی در دوکشور برگزار گردید. که مهمترین برنامه هائی که طی سالهای اخیر از سوی طرف ایرانی در کره به اجراء درآمده ، شامل برگزاری نمایشگاه مشهور شکوه پرشیا با همکاری موزه ملی ایران، شب ایرانی، برگزاری جشنواره نوروز 1390 ، برنامه های متنوع گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط دو کشور (نوامبر و اکتبر 2012) ، برگزاری نمایشگاههای متعدد صنایع دستی و جشنواره غذا از سوی نمایندگی می باشد. همچنین اسناد همکاری دوکشور، شامل توافقنامه همکاری در زمینه امور فرهنگی و آموزشی در غالب برنامه همکاری، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه گردشگری ، یادداشت تفاهم همکاری فیمابین کتابخانه های ملی دوکشور و یادداشت تفاهم همکاریهای ورزشی ( بین وزیر ورزش کشورمان با وزیر فرهنگ ، ورزش و توریسم کره جنوبی ( تیرماه 1392 ) می باشد، همچنین دانشگاههای کشورمان بخصوص دانشگاه تهران با تعدادی از دانشگاههای کره (نظیر دانشگاه ملی سئول، هانکوک، کیونگ هی، آجو و یون سه) می باشد. تاکنون نخبگان زیادی از سوی دوکشور در بازدیدها، سمینارها و اجلاس های دوکشور شرکت نمودند.

  • ب: رسانه ها و مطبوعات کره

رسانه های صوتی و تصویری: از سال 2002 با پخش ماهواره‌ای برنامه های تلویزیونی تماشای کانالهای متعدد شبکه های تلویزیونی خصوصی برای مردم کره فراهم گردید. اکنون در کره شبکه های تلویزیونی زیادی فعالیت دارند که از میان آنها چهار شبکه سراسری دولتی KBS-1، KBS-2، MBC و EBS و شبکه خصوصی SBS از اهمیت و گستردگی بالایی برخوردارند و بینندگان زیادی در سراسر کره جنوبی دارند. این پنج شبکه دارای ایستگاههای رادیویی نیز می باشند که آنها نیز مخاطبان زیادی دارند و از ایستگاههای رادیویی مهم بشمار می آیند. شبکه تلویزیونی YTN نیز از شبکه های خصوصی مهم کره بشمار می آید. شبکه تلویزیونی دولتی arirang، شبکه بین المللی کره جنوبی است که بطور 24 ساعته به پخش برنامه های متنوع به زبان انگلیسی می پردازد.

مطبوعات کره : تعداد روزنامه خوانها در کره بالاست و بیش از 100 روزنامه سراسری و محلی و تعداد زیادی هفته نامه و ماهنامه در این کشور منتشر می شود. مطبوعات کره غالبا از دولت انتقاد می کنند ولی به نظر می رسد که بطور نامحسوس ملزم به رعایت برخی مسائل می باشند. بسیاری از مطبوعات کره تحت کنترل و انحصار شرکتهای بزرگ صنعتی می باشند.

روزنامه‌های چوسون ایلبو، دونگ آ ایلبو، جونگ آنگ ایلبو و هنکوک ایلبو از روزنامه های مهم و معتبر کره جنوبی بشمار می آیند که همگی در سئول چاپ می شوند. سه روزنامه اول دارای گرایشات و افکار محافظه کارانه می باشند و روزنامه کیونگ هیانگ شینمون و روزنامه هانکیوره دارای افکار و گرایشات مترقی می باشند. در کره جنوبی روزنامه های محافظه کار خوانندگان بیشتری دارند. روزنامه های مائیل بیزنس و هنکوک بیزنس از روزنامه های اقتصادی مهم کره جنوبی بشمار می‌آیند.. سه روزنامه انگلیسی زبان کوریا هرالد، کوریا تایمز و جونگ آنگ دیلی به ترتیب با تیراژ 35500، 22000 و 21200 در کره به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند که بیشتر مخاطبان آنها اتباع کشورهای خارجی و سفارتخانه های مقیم می‌باشند.

طبق گزارش سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه (OECD) تیراز روزانه روزنامه در کره در سال 2010 بالغ بر 13 میلیون نسخه بوده که از این لحاظ در میان کشورهای توسعه یافته دارای رتبه پنجم می باشد. ولی این کشور از لحاظ تعداد خوانندگان اخبار در اینترنت رتیه اول را به خود اختصاص داده است. سه روزنامه محافظه کار "چوسان ایلبو" با 3/2 میلیون تیراژ، "جونگ آنگ ایلبو" با 2/2 میلیون و "دونگ آ ایلبو" با 1/2 میلیون به ترتیب اولین، دومین و سومین روزنامه پرتیراژ کره بشمار می آیند و پس از آنها روزنامه‌های "هانکوک ایلبو"، "کیونگ هیانگ شین مون"، "کوریا دیلی نیوز" و "کوک مین دیلی میون" بالاترین تیراژ را دارند.

خبرگزاری "یونهاپ"، خبرگزاری رسمی کره جنوبی است که در بسیاری از کشورهای جهان دارای دفتر نمایندگی است. در کره 77 درصد مردم از طریق اینترنت بطور مستقیم به اخبار دسترسی پیدا می‌کنند. در این کشور اینترنت گوی سبقت را در زمینه خبر از روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی ربوده است.


[ چهار شنبه 27 اسفند 1393 ] [ 11:12 ] [ امیرعلی ]
[ ]

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار

 

 

رج ایفل ، وقتی با آیفون 100 روبرو شود :))

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

دوست عزیز و گرامی ، تو که نتونستی ، ولی ما برات درستش کردیم ! :))

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

الهی قربون اون چشمای خوشگلت بشم من !

یه ماچ بده عزیزم ^-^

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

خرسِ خانگی !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

چهار پایه ویژه تمام حمام های دهه شصت ! :D

کیا یادشونه !؟

مورد مبهمش هم اون سوراخ وسطش هست که آخرشم مشخص نشد برای چیه !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

مردک بیشعور ، متلک میندازی فرار میکنی !؟

بزنم ساندویچ بشی ؟؟

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

زامبی کُش :D

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

نمای نزدیک از گدازه های آتش فشان

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

خلاقیت در عکاسی

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

کاری از مهندسین الکترونیک !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

خب بچه ها ، بیاین بوس بدین بابا میخواد بره دنبال یه تیکه اسخون !

عکس خنده دار

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

یه پارچه خانوم !

یه پارچه آقا !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

بسیار شگفت انگیز و دیدینی !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

خلاقیت در عکاسی !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

شرح در عکس !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

تصویری ضد سیگار …

بابا ببخشید … من بهت نیاز دارم …

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

 

 

ینی در یه چنین شرایطی من بزرگ شدم !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

تو چرا قیافت اینجوریه !؟

چیزی شده !؟

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

ماشین زبون بسته رو چرا اینجوریش کردی ؟؟

الهی بری زیر گاو

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

یکم دیگه تلاش میکردی نتیجه میگرفتی !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

یه آدمیزاد نمیاد ظرفیت پر شه بریم …!

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

موهامو تازه شستم !

بیشعور دست به من بزنی خونت پای خودته !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

پدر های نمونه و الگو !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

نمیدونم چرا من هروقت میرم رو ترازو عدداش اینجوری اینور اونور میره !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

خیلی قشنگه !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

حفظ تعادل !

تصاویر طنز از نوشته های خنده دار (85)

 


[ چهار شنبه 27 اسفند 1393 ] [ 10:58 ] [ امیرعلی ]
[ ]

متن های زیبا و عاشقانه

 

 

متن های زیبا و عاشقانه

 

ديدی غزلی سرود؟
عاشق شده بود.
انگار خودش نبود
عاشق شده بود.
افتاد.شکست . زير باران پوسيد
آدم که نکشته بود .
عاشق شده بود

 

عاشقانه

 

براي عشق تمنا كن ولي خار نشو. براي عشق قبول كن ولي غرورتت را از دست نده . براي عشق گريه كن ولي به كسي نگو. براي عشق مثل شمع بسوز ولي نگذار پروانه ببينه. براي عشق پيمان ببند ولي پيمان نشكن . براي عشق جون خودتو بده ولي جون كسي رو نگير . براي عشق وصال كن ولي فرار نكن . براي عشق زندگي كن ولي عاشقونه زندگي كن . براي عشق بمير ولي كسي رو نكش . براي عشق خودت باش ولي خوب باش

 

عاشقانه

 

هنگامي كه دري از خوشبختي به روي ما بسته ميشود ، دري ديگر باز مي شود ولي ما اغلب چنان به دربسته چشم مي دوزيم كه درهاي باز را نمي بينيم

 

عاشقانه


فراموش مکن تا باران نباشد رنگين کمان نيست تا تلخي نباشد شيريني نيست و گاهي همين دشواري هاست که از ما انساني نيرومند تر و شايسته تر مي سازد خواهي ديد ، آ ري خورشيد بار ديگر درخشيدن آغاز مي کند

 

عاشقانه

 

يك بار خواب ديدن تو... به تمام عمر مي‌ارزد پس نگو... نگو که روياي دور از دسترس، خوش نيست... قبول ندارم گرچه به ظاهر جسم خسته است، ولي دل دريايست... تاب و توانش بيش از اينهاست. دوستت دارم و تاوان آن هرچه باشد

 

عاشقانه


براش بنويس دوستت دارم آخه مي دوني آدما گاهي اوقات خيلي زود حرفاشونو از ياد مي برن ولي يه نوشته , به اين سادگيا پاک شدني نيست . گرچه پاره کردن يک کاغذ از شکستن يک قلب هم ساده تره ولي تو بنويس .. تو ... بنويس

 

عاشقانه

 

تو را هيچگاه نمي توانم از زندگي ام پاک کنم چون تو پاک هستي مي توانم تو را خط خطي کنم که آن وقت در زندان خط هايم براي هميشه ماندگار ميشوي و وقتي که نيستي بي رنگي روزهايم را با مداد رنگي هاي يادت رنگ مي زنم


[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 15:25 ] [ امیرعلی ]
[ ]

گلچینی از جدیدترین تصاویر طنز و جالب

 

گلچینی از جدیدترین تصاویر طنز و جالب

جدیدترین مدل موی فانتزی

دیگه این مدلیشو ندیده بودیم!

....

اصلا دست به هیچ وجه نباید از روی دسته پلی استیشن برداشته بشه

به هیچ وجه!

عکس های خنده دار و بامزه

خب دیگه خسته شدم این آخر دیگه حالی برام نمونده 

خدا نگهدار تا برنامه بعد ….!

عکس های خیلی خنده درا

عکس های خنده دار و بامزه

عکس های خنده دار و بامزه

کدوم بیشعوری سوسیسای منو اینجوری کرده؟!؟

عکس های خنده دار و بامزه

یک روز خوب بارانی در آبادان!!

عکس های جالب

عاقا من باید زود برم جیش دارم |:

http://smelliafghan.blogfa.com/post/45

بچه ها دقیق نگاه کنید یاد بگیریم!

عکس های طنز خنده دار

آخیش!! ... چه عشقولانه!

http://s5.picofile.com/file/8126267076/%D8%B9%DA%A9%D8%B3_%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8_%DA%AF%D8%B1%D8%A8%D9%87_%D9%87%D8%A7.jpg

 

http://s5.picofile.com/file/8126267068/%D8%B9%DA%A9%D8%B3_%D8%A8%DA%86%D9%87_%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%87_%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87.jpg

شیر اصل پاکستانی از تولید به مصرف !

http://s5.picofile.com/file/8126267034/%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%87_%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D8%B9%DA%A9%D8%B3_%D8%A8%DA%86%D9%87.jpg

بله رسیدیم سر اصل مطلب: عاقا! هنـر نزد ایرانیان است وبس!!

عکس های خفن خنده دار

یکی از اتفاقات گند زندگی!

عکس های خنده دار و بامزه

عکس های خنده دار باحال

قیافه پسرا وقتی از جلوی دخترا رد میشن!

http://smelliafghan.blogfa.com/category/11عکس طنز و خنده دار

خدایی قبول دارین!؟

عکس های خنده دار و بامزه

من؛ وقتی از بابام پول تو جیبی میخوام!

عکس های خنده دار و بامزه

خروس غیرتی به این میگن!

عکس های خنده دار و بامزه

یک روز معمولی در خوابگاه پسران!

عکس های خنده دار و بامزه

عاقا! به بچه جوجه تیغی چی میگن آیا !؟ جوجه ی جوجه تیغی !؟

 یه سوال دیگه هم دارم ، اینا رو چه جوری مامانش نوازش میکنه !؟

عکس طنز و خنده دار خیلی باحال و خفن

دل درد گرفتیم از خنده !!
چقدر هم خوشحاله بنده خدا !

عکس های خنده دار و بامزه | http://funny-sms.blogsky.com/tag/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1

بابا خالی بندی تا این حد آخه 

خدا پدر فیلمای هندی رو بیامرزه!

عکس های خنده دار و بامزه

دستشون درد نکنه، فکر سگه هم بودن

عکس های خنده دار و بامزه

خیلی دوس دارم بدونم اینایی که اولین قدم رو گذاشتن روی سیمان ها

چی فکر کردن که بقیه راه رو هم اومدن؟

عکس های خنده دار و بامزه

خداوکیلی آخرشه!

گاو تربیت کرده در حد اسب!

عکس های خنده دار و بامزه

هدف از این کار چی میتونه باشه عایا؟!

عکس های خنده دار و بامزه

دوش و شیر پا شوی قبل از ورود به منزل!

از واجبات بعضی از آقایان!

عکس های خنده دار و بامزه

عکس های خنده دار جدید باحال

...

جدیدترین متد قفل امنیتی

عکس های خنده دار و بامزه

شکار صحنه

عکس های خنده دار و بامزه

مدل جدیدشه!

عکس های جالبناک و خنده دار مدل کفش

امروز یک سگ

فردا کل جهان!

عکس های خنده دار و بامزه

شکار صحنه!

عکس های خنده دار و بامزه

مجموعه خاطرات یک پسر، به همراه رایحه خوش بوی باقالی پخته!

عکس های خنده دار و بامزه

شباهت در حد رونالدینیو و رونی!

عکس های خنده دار و بامزه

کاری از واحد تعمیر و ترمیم و بازسازی بافت های فرسوده!

با تشکر از واحد حمل و نقل

بخش پشتیبانی، بخش ترابری، مدیریت روابط عمومی، تیم تدارکات

و با تشکر ویژه از مهندسین متخصص و  نیروی انسانی سازمان

عکس های خنده دار و بامزه

شک نکنید کار یه مرده وگرنه زن ها که عرضه ندارن!!

عکس های خنده دار و بامزه

اههههههه …. اینم افتاد

باید یکی دیگه رایت کنم!

عکس های خنده دار و بامزه http://jokebest.blogfa.com/tag/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1

موشام کو؟؟؟

عکس های خنده دار و بامزه

صندلی روزهای جمعه تعطیل است!

عکس های خنده دار و بامزه

زامبی بادام زمینی!

عکس های خنده دار و بامزه

من شخصا این مدل ها رو از نزدیک زیاد دیده ام...
به هرحال دست و پنجه آقای طراح ،معمار، لوله کش و کارفرما همگی باهم درد نکنه!

عکس های خنده دار و بامزه جدید

ژاکت خانواده!

عکس های خنده دار و بامزه

اسم این حیوون رو که می دونه؟

حیوان عجیب و خنده دار+عکس

عکس باحال خنده دار

شکار صحنه

عکس های خنده دار و بامزه

ابتکار و خلاقیت بسیار جالب

عکس های خنده دار و بامزه

اون آقاهه که هیچی

دختر خوب، شما احساس نکردی سایه افتاده رو چشت آیا!؟

عکس های خنده دار و بامزه

متاسفانه در بعضی مواقع اینجوری میشه!

عکس های خنده دار و بامزه

آخر رفاقت و دوستی

عکس های خنده دار و بامزه

بدو بدو  کباب مقاومتیه!

عکس های خنده دار و بامزه


[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 15:17 ] [ امیرعلی ]
[ ]

وفا...





 دوتا عاشق با هم ازدواج کردن وضع پسره زیاد خوب نبود برا همین همیشه کار میکرد تا زنش راحت زندگی کنه گاهی وقتا حتی شبا هم کار میکرد. همه کار میکرد.کارگری فروشندگی حمالی عملگی .سخت کار میکرد اما حلال.هیچ وقت دست خالی نمیومد خونه.وقتی میومد دختره با جون و دل ازش استقبال میکرد.ماساژش میداد براش غذا میذاشت پاهاشو پاشوره میکرد .همیشه به عشق شوهرش خونه تمیز بود و برق میزد  و با چیزایی  که داشتن بهترین غذای ممکن رو درست میکرد.هیچ وقت دستشونو جلو کسی دراز نمیکردن.ساده زندگی میکردن اما خوشبخت بودن.تا اینکه............. یه شب که پسره برای کار دیر کرده بود یه اس ام اس رو کوشی دختره اومد.کارت شارژ بود.دختره تعجب کرده بود.بعد از اون هیچ کس زنگ نزد.منتظر شد اما خبری نشد.فکر کرد اشتباهی اومده.خوابید.صبح که بیدار شد از رو کنجکاوی کارت شارژ رو کارد کرد.شارژ شد.دختره تعجب کرده بود.فکر کرد شاید کسی براش دلسوزی کرده.خیلی با خودش کلنجار رفت.شب بعد دوباره یکی اومد.باز شارژ شد.اما نه کسی زنگ میزد نه اس میداد.از اون شب به بعد دختره هر شب براش شارژ میومد.گوشیش پر بود.فکر میکرد یکی داره اینجوری بهشون کمک میکنه.میخواست به شوهرش کمک کنه اما نمیخواست به غرور شوهرش بربخوره.بعد از اون این کارش بود .شبا شارژ میکرد و روزا اونو به دوستاش و همسایه ها میفروخت و پولشو هر چند که کم بود جمع میکرد.یک ماه گدشت.یه شب دختره هر چی منتظر موند اس ام اس نیومد.هزارتا فکر و خیال کرد.اخرش این تصمیمو گرفت.چادر سرش کرد و رفت سر کوچه و با تلفن عمومی زنگ زد.یه پسر گوشی رو برداشت.دختره نتونست حرف بزنه.پسره گفت من این گوشی رو پیدا کردم صاحبش هم تصادف کرده و فلان بیمارستانه.دختره قطع کرد و رفت خونه.تا صبح گریه کرد.برای مردی که بدون چشم داشت به اون کمک میکرد.روز بعد دوباره زنگ زد.این بار با گوشی خودش.پسره خودش برداشت.حالش بهتر شده بود.دختره کلی گریه کرد و تشکر کرد و قطع کرد.اون شب دوتا کارت شارژ اومد.دختره به رسم ادب براش اس فرستاد ممنونم داداش.اما جوابی نیومد.از اون شب هر موقع شارژ میرسید دختره پیام تشکر میفرستاد.تا اینکه........ شوهر دختره اومد خونه.خیلی زود خوابش برد.دختره پیشونیشو بوسید و رفت که لباساشو بشوره.دست تو جیبش کرد قلبش ایستاد.پاکت سیگار بود.بی اختیار اشک از چشمش جاری شد.رفت یه گوشه و شروع کرد گریه کردن.پسره شارژ فرستاد اما دختره متوجه نشد تا اس تشکر بفرسته.بعد از نیم ساعت پسره زنگ زد.نگران شده بود.دختره هم بی اختیار گریه میکرد و شروع کرد به درددل کردن.از اون روز به بعد هر چند وقت یکبار دختره تو جیب شوهره سیگار میدید .دیگه اروم اروم عادی شده بود براش.اما به شوهرش نمیگفت.گریه ها و درددلاشو میبرد پیش پسره.دیگه بهش نمیگفت داداش.دیگه اکه اس نمیداد نگران میشد.دیگه کمتر و کمتر شوهرشو ماساژ میداد.دیگه لباساشو خوب تمیز نمیشست.دیگه براش نمیخندید.به پسره میگفت شوهرم لیاقت نداره اکه داشت ترک میکرد.اروم اروم مهر پسره تو دلش نشست.از شوهر قبلی فقط اسمی که تو شناسنامه ش بود مونده بود و اگه کاری میکرد یا از سر اجبار بود یا از روی عادت.دختره گفت... میخوام ببینمت.پسره هم از خداش بود.قرار گذاشتن.یه ماشین باکلاس جلوش ترمز زد.دختره تازه داشت میفهمید این یعنی زندگی .با شوهرش فقط جوونیش حروم میشد.شده بودن دوتا دوست صمیمی.یه روز دختره بهش گفت بیا خونه شوهرم تا شب نمیاد.پسره قبول کرد اما گفت اول بریم بیرون دور بزنیم.سوار شد.یه خیابون دو خیابون یه چهار راه دو چهار راه.اما پسره حرف نمیزد و فقط میگفت طاقت داشته باش یه سورپرایز برات دارم.رسیدن به یه جایی.پسره گفت اونجا رو ببین.یه مرد بود با چهره ای خسته.شیک بود اما کمرش خم شده بود.سیگار فروش بود.آره شوهره میفروخت نمیکشید.حرف اخر پسره این بود.برو پایین بی وفا...




[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 13:40 ] [ امیرعلی ]
[ ]

سلامتی...

 

سلامتی پسری که یه روز عاشق شد. . .

سلامتی دختری که یه روزعاشق شد. . .

سلامتی پسری که اندازه یه نگاه هم به عشقش خیانت نکرد. . . 

سلامتی دختری که هیچی کم نذاشت. . .

سلامتی عشق پاکشون. . .

سلامتی اون همه خاطره ها و شیطنت هاو دیووونه بازی های زیر بارون

قرار گذاشتن ها خیس شدن ها از سرما به خود لرزیدن ها. . .

سلامتی دوستی که زیراب پسرو به دروغ زد. . .

سلامتی دختری که حرف دوست مثل خواهرش رو باور کرد. . .

سلامتی دختری که بی خبر خطش خاموش شد. . .

سلامتی اون قسم ها اون دوست دارمهایی که هیچوقت تحویل داده نشد. . .

سلامتی پسری که هر چی قسم خورد خواهش کرد اثری نداشت. . .

سلامتی دختری که با چشم خیس به پسر گفت ازت بدم میاد. . .

سلامتی پسری که رفت خدمت تا زود برگرده و دلشو بدست بیاره بره خواستگاری. . .

سلامتی ۲۱ ماه پست دادن ها و لحظه شماری ها دور بودن ها. . .

سلامتی روزی که پسر دعوت شدبه جشن عقد عشقش. . .

سلامتی اون شب. . .

سلامتی اون دوستایی که بخاطر حال پسر بغض داشتن

اما پسر خندیدتا جشن خراب نشه. . .

سلامتی اون خنده ی زوری. . .

سلامتی عروسی که ماه شده بود. . .

سلامتی عاقدی که اومد. . .

سلامتی شناسنامه ها. . .

سلامتی بغض پسر. . .    سلامتی بار اول. . .

سلامتی بغض پسر. . .    سلامتی بار دوم. . .

سلامتی بغض پسر. . .   سلامتی بارآخر. . .

سلامتی پلاک زنجیری که پسر واسه زیر لفظی روز عقدش گرفت تو جیبش موند. . .

سلامتی زیر لفظی که یکی دیگه داد. . .

سلامتی پسری که هنوز امید داشت که به عشقش میرسه. . .

سلامتی اجازه بزرگترها. . .

سلامتی بله. . .

سلامتی بغض پسر. . .سلامتی چشم خیس دوستان. . .

سلامتی اون حلقه  که جایگزین حلقه پسر شد. . .

سلامتی ماشین عروس. . .

سلامتی سستی زانو. . .سلامتی سیاهی چشم. . .

سلامتی فرداش. . .

سلامتی مهمونی که دختر گرفت. . .

سلامتی دوستایی که جمع شدن. . .

سلامتی شب و روزایی که سخت گذشت. . .

سلامتی دوستی که به دختر گفت اون حرفو به دروغ گفت از رو حسادت. . .

سلامتی دختری که با تمام وجود گریه کرد. . .

سلامتی تیغی که تیز بود. . .سلامتی رگ دست. . .

سلامتی دختری که خودکشی کرد. . .

سلامتی لحظه ای که به پسر خبر دادن . . .

سلامتی ملاقات تو بیمارستان. . .

سلامتی اون ۵ و ۶ دقیقه ی تنها با دختر. . .

سلامتی اون چشمای نیمه باز خیس. . .

سلامتی شرم دختر. . .سلامتی صبر پسر. . .

سلامتی قسمهایی که پسر به دختر داد تا فراموش کنه که زندگیش خراب نشه. . .

سلامتی قسم جون پسر. . .

سلامتی قبول کردن دختر. . .

سلامتی لحظه خداحافظی. . .

سلامتی چشمای خیس. . .سلامتی یه عمر تنهایی. . .

سلامتی حرفایی که نمیشد گفت ولی یه متن شد. . .

سلامتی خنده هایی کودکی که توی راه بود. . .

سلامتی دختری که مادر شد. . .

سلامتی پسری که حسرت پدر بودن تا ابد به دلش موند. . .

سلامتی هق هق هایی که پست شد تا دلی آروم شه. . .

سلامتی امشب. . .

سلامتی همه ی عاشقایی که هر گز به عشقشون نرسیدن

واز دور نگران یکی یه دونه شون بودن و با بغض با سکوتشون گفتن آهای غریبه

این که دستش توی دستای تویه همه دنیای منه

خیلی مراقبش باش. . .


[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 13:23 ] [ امیرعلی ]
[ ]

عکسای جالب

عکس های بامزه و خنده دار   

عکس خنده دار

عکس خنده دار

عکس خنده دار

عکس خنده دار

عکس خنده دار

عکس خنده دار

عکس خنده دار

عکس خنده دار

عکس خنده دار

عکس خنده دار


[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 13:12 ] [ امیرعلی ]
[ ]